یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تماس تلفنی هنیه با نبیه بری

پنج‌شنبه 14-ژوئن-2018

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” امروز پنجشنبه طی تماس تلفنی با “نبیه بری” رئیس پارلمان لبنان آخرین تحولات اردوگاه آوارگان فلسطینی “عین حلوه” را مورد بررسی قرار داد.

هنیه در جریان این تماس تلفنی اقدامات امنیتی اخیر لبنان را که اقدام به نصب گیت های الکترونیک برای تفتیش افراد در جریان ورود و خروج شان به اردوگاه عین حلوه کرده است، مورد بررسی قرار داد و درباره تاثیر این اقدام بر اردوگاه و آوارگان فلسطینی گفتگو کرد.

وی در این گفتگو خاطر نشان کرد که «اردوگاه های آوارگان فلسطینی در لبنان یکی از مولفه های اساسی حمایت از امنیت ملی لبنان هستند و هرگز جز مایه برقراری ثبات و آرامش در لبنان تا تحقق حق بازگشت آنها به فلسطین نخواهند بود.» هنیه همچنین بر روابط عمیق دو ملت فلسطینی و لبنانی تاکید کرد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز در این گفتگوی تلفنی وعده پیگیری این مساله و گفتگو درباره آن با مراجع ذیربط در لبنان را داد.

گفتنی است که ارتش لبنان هفته گذشته اقدام به نصب گیت های الکترونیک در ورودی اردوگاه عین حلوه به منظور تفتیش ساکنان آن به هنگام ورود و خروج کرد که این مساله موجی از خشم و ناراحتی آوارگان فلسطینی را به دنبال داشت؛ به ویژه که آنها برای مدت های طولانی در صف ها منتظر می شدند و تاخیر زیادی در کارها و فعالیت های روزمره شان ایجاد می شد.

لینک کوتاه:

کپی شد