جمعه 20/سپتامبر/2024

نتانیاهو:کوشنر و گرینبلات از اقدامات تل آویو در مرزهای غزه حمایت کردند

یکشنبه 24-ژوئن-2018

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که “جارد کوشنر” مشاور و داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و “جیسون گرینبلات” فرستاده ویژه آمریکا به منطقه خاورمیانه از اقدامات “اسرائیل” در مرزهای باریکه غزه حمایت کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو در نشست هفتگی هیات دولت صهیونیستی اظهار داشت که «من دیروز شنبه برای دومین بار با آنها (کوشنر و گرینبلات) دیدار کردم و درباره روند سیاسی سازش و مسائل منطقه ای گفتگو کردیم و به صورت ویژه بر روی اوضاع نوار غزه تمرکز کردیم.»

وی افزود:«باید بگویم که آنها کاملا از مواضع و اقدامات ما برای تضمین امنیت “کشور اسرائیل” و “شهروندانش” در شهرک های (صهیونیستی) اطراف نوار غزه حمایت کردند.»

نتانیاهو خاطر نشان کرد که «نمایندگان دولت آمریکا این اظهارات را در ملأ عام هم اعلام کردند.»

گفتنی است که نتانیاهو دیروز شنبه برای دومین بار طی 48 ساعت با کوشنر و گرینبلات دیدار کرد. این در حالی است که طرفین روز جمعه گذشته نیز با هم دیدار کرده بودند. از سوی دیگر، هزاران نفر از فلسطینیان از اواخر ماه مارس گذشته در نزدیکی موانع مرزی غزه تجمع کرده و خواستار بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود می شوند که سال 1948 از آنجا رانده شده اند. آنها همچنین خواستار لغو محاصره غزه هستند، اما ارتش صهیونیستی با سرکوب این تظاهرات های مسالمت آمیز تاکنون بیش از 130 نفر را شهید و بیش از 15 هزار نفر دیگر را مجروح یا مسموم کرده اند.

لینک کوتاه:

کپی شد