یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تاکید کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج بر مخالفت با معامله قرن

شنبه 30-ژوئن-2018

کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج بر مخالفت با پروژه طراحی شده برای نابودی مساله فلسطین، نسبت به تعرض به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی “آنروا” هشدار داد و بار دیگر خواستار بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” بر اساس اصول ملی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در بیانیه پایانی دومین روز نشست های هیات عمومی کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج که به مدت 2 روز و با مشارکت رئیس و اعضای هیات عمومی و دبیرخانه این کنگره در شهر استانبول برگزار شد، بر مخالفت با پروژه جدید طراحی شده برای نابودی مساله فلسطین موسوم به “معامله قرن” تاکید شد.

در این بیانیه همچنین نسبت به این طرح و تهدیدات و خطرات آن در عرصه های مختلف هشدار داده شده و تاکید شده است که ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی قدرت جلب حمایت تمامی طرف ها و هم‌افزایی تلاش ها برای مقابله با این طرح و به شکست کشاندن آنرا دارند.

این هیات همچنین از تحرکات مردمی در سراسر جهان و مواضع عربی و بین المللی به منظور مقابله با تصمیم ترامپ درباره قدس قدردانی شد و شرکت کنندگان بر اهمیت تداوم این تحرکات و توسعه این اقدامات که باعث انزوای بیشتر آمریکا و رژیم صهیونیستی می شود، تاکید کردند.

 

ساختار سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف”

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است که گسترش نقش فلسطینیان مقیم خارج و مشارکت آنها در تصمیمات سیاسی فلسطین باید بر اساس اصلاح ساختار ساف به عنوان تنها نماینده مشروع تمامی ملت فلسطین صورت گیرد.

در این بیانیه تصریح شده است که این کار تنها از طریق انتخابات دموکراتیک سالم و شفاف برای انتخاب شورای ملی جدید ممکن خواهد بود که کمیته اجرایی جدیدی را مشخص کرده و پس از رهایی از توافقنامه اسلو و آثار زیانبار آن بر روی حقوق ملت فلسطین، برنامه ملی جامعی را ارائه دهد.

شرکت کنندگان تاکید کردند که نشست اخیر شورای ملی در شهر رام الله از لحاظ حجم حضور و مشروعیت ناقص بود و باید برای مقابله با مقتضیات سیاسی کنونی، نتایج گفتگوهای ملی؛ از جمله احیای کادر رهبری موقت فلسطین به مرحله اجرا درآید.

هیات عمومی کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج همچنین از اقشار مختلف امت عربی خواست ضمن مخالفت با موج شتابزده عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، طرف های سازشکار را تحت فشار قرار داده و با لغزش ها در زمینه پایبندی به اصول قطعی و مسلم مربوط به حمایت از مساله فلسطین مقابله کنند.

این هیات همچنین خواستار دور نگه داشته شدن مساله فلسطین از هر گونه منازعه داخلی و مذهبی در جهان عرب شد و اعلام کرد که تمامی تلاش ها باید در راستای کمک به مساله فلسطین باشد.

 

تظاهرات حق بازگشت

کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج با هشدار نسبت به خطرات حمله علیه آنروا و تضعیف آن، خواستار تداوم خدمت رسانی این آژانس به آوارگان فلسطینی تا زمان فراهم شدن زمینه بازگشت شان به وطن شان شد و بر لزوم فراهم شدن شرایط زندگی شرافتمندانه و حمایت از آوارگان فلسطینی تاکید کرد.

هیات عمومی این کنگره همچنین به تظاهرات های حق بازگشت که از 30 مارس گذشته از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی سال 48 فلسطین برگزار می شود، درود فرستاد و از تظاهرات های برگزار شده در کرانه باختری، اراضی اشغالی سال 48 و مرزهای فلسطین با اردن و لبنان و دیگر تحرکات مردمی تمجید کرد. این هیات همچنین خواستار لغو محاصره غزه و توقف مجازات های تشکیلات خودگردان فلسطین علیه این منطقه و سرکوب آزادی های عمومی شد.

هیات عمومی کنگره مردمی فلسطینیان خارج همچنین از پیشنهاد تاسیس ائتلاف جهانی برای مبارزه با تبعیض نژادی و نظام آپارتاید رژیم صهیونیستی حمایت کرد و خواستار افزایش تلاش ها برای افشای جنایت های رژیم صهیونیستی در عرصه بین المللی و تحویل جنایتکاران جنگی صهیونیستی به دادگاه کیفری بین المللی شد.

در پایان این بیانیه بر تلاش برای استفاده از توانمندی های فلسطینیان مقیم خارج و امکانات آنها برای حفظ اصول ملی و دفاع از حقوق فلسطینیان و نیز اصلاح ساختار موسسات فلسطینی و تحقق وحدت ملی تاکید شده و خواستار حمایت از طرح ها و تلاش ها و تمامی تحرکات در راستای مبارزه با رژیم صهیونیستی و تحریم آن در عرصه بین المللی شد.

گفتنی است که هیات عمومی کنگره مردمی فلسطینیان خارج دومین نشست خود را طی روزهای 29 و 30 ژوئن جاری با شعار “قدس پایتخت ما و بازگشت راه ماست” در شهر استانبول برگزار کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد