پنج شنبه 24/اکتبر/2024

قدردانی دبیر کل اتحادیه عرب از حمایت کشورهای آفریقایی از فلسطین

یکشنبه 1-جولای-2018

دبیر کل اتحادیه عرب از کشورهای آفریقایی به خاطر حمایت از کشور فلسطین در محافل بین المللی و رای مثبت به قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد که آخرین مورد از آنها قطعنامه مربوط به قدس و حمایت بین المللی از ملت فلسطین بود، قدردانی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد ابو الغیط در سخنرانی خود در آیین گشایش 31 امین دوره اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر نواکشوط ـ پایتخت موریتانی ـ از موضع ثابت اتحادیه آفریقا در حمایت از مساله فلسطین حمایت کرد و آنرا نشانه همبستگی متقابل در بالاترین سطوح از زمان آغاز مبارزات ملت های عربی علیه استعمارگران و آزادی از زیر یوغ اشغالگری دانست.

ابو الغیط ضمن تمجید از بیانیه های حمایت آمیز اجلاس های سران اتحادیه آفریقا از مساله فلسطین و مخالفت آنها با اشغالگری رژیم صهیونیستی و اقدامات سرکوبگرانه آن علیه ملت فلسطین، از اظهارات شجاعانه رئیس دوره ای اجلاس سران آفریقا که نشانگر حمایت اتحادیه آفریقا از پایبندی جامعه بین المللی به مشروعیت بین المللی و حق ملت فلسطین در زمینه تشکیل کشور مستقل خود است، قدردانی نمود.

وی افزود: اتحادیه عرب همچنان به حمایت از تلاش های اتحادیه آفریقا و کشورهای عضو در راستای حفظ صلح و امنیت در این قاره ادامه می دهد و همکاری های مشترک میان جهان عرب و قاره آفریقا به منظور مقابله با چالش ها و بحران های مشترک را ادامه خواهد داد و در سایه تهدیدات متوجه امنیت و ثبات کشورهای عضو، تلاش های روزافزون و تحرکات سیاسی هماهنگ شده ای را برای حل منازعات و بررسی ریشه های بروز تنش اتخاذ خواهد کرد.

ابو الغیط در پایان بر تمایل اتحاد عرب به تحکیم مشارکت راهبردی خود میان کشورها و ملت های عربی و آفریقایی تاکید کرد و گفت ما متعهد به ارتقای سطح همکاری و هماهنگی با اتحادیه آفریقا در تمامی زمینه هایی هستیم که می توانند باعث تحقق منافع مشترک طرفین شوند.

لینک کوتاه:

کپی شد