شنبه 26/اکتبر/2024

توقف کمک های مالی مستقیم استرالیا به تشکیلات خودگردان فلسطین

دوشنبه 2-جولای-2018

استرالیا امروز دوشنبه کمک های مالی مستقیم خود به تشکیلات خودگردان فلسطین را به بهانه ترس از استفاده از آنها برای کمک به فلسطینیان متهم به اعمال خشونت با انگیزه های سیاسی متوقف کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “جولی پیشوپ” وزیر خارجه استرالیا با صدور بیانیه ای مکتوب خاطر نشان کرد که «دولت استرالیا حمایت مالی خود از صندوق اعتباری چندجانبه ای را که توسط بانک جهانی فعالیت می کند و وابسته به برنامه رشد و توسعه فلسطین است، متوقف کرده است.»

وی مدعی شد که «من نسبت به این مساله نگران هستم که تامین این کمک ها برای تشکیلات خودگردان، فرصتی را برای استفاده از آنها در بودجه ویژه فعالیت هایی فراهم کند که استرالیا هرگز از آنها حمایت نخواهد کرد.

این وزیر استرالیایی تصریح کرد که «هر گونه کمکی از سوی سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” به متهمان عملیات های خشونت بار دارای انگیزه های سیاسی، اهانتی به ارزش های استرالیاست و باعث تضعیف احتمال دستیابی به صلح واقعی میان اسرائیل و فلسطینی ها می شود.

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصویب قانون توقف بخشی از کمک های مالی به فلسطینیان به بهانه حقوق های پرداختی به خانواده های شهدا و اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی تمجید کرده بود.

لینک کوتاه:

کپی شد