یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نشست کمیته مرکزی جنبش فتح برای بررسی طرح آشتی ملی مصر

سه‌شنبه 17-جولای-2018

یک رهبر جنبش فتح و عضو شورای انقلابی این جنبش اعلام کرد که “عزام احمد” عضو کمیته مرکزی فتح اخیرا طرح آشتی ملی جدید مصر را دریافت کرده است و در نشست عصر فردا چهارشنبه آنرا در منطقه خان الاحمر قدس بررسی خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع  رسانی فلسطین، “عبدالله عبد الله” در گفتگو با “الرساله نت” تصریح کرد که محتوای این طرح هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است و در نشست فردا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد که این طرح عبارت از رویکرد حماس در قبال آشتی ملی است و فتح نیز پس از نشست روز چهارشنبه خود، دیدگاهش را در این زمینه اعلام خواهد کرد.

گفتنی است که برخی منابع فلسطینی تاکید کرده اند که هیات جنبش فتح به ریاست عزام احمد 2 روز پیش در سفری 2 ساعته راهی قاهره شده بود و طرح مصر درباره آشتی ملی را دریافت کرد. این در حالی است که گفته می شود قاهره حاضر به دریافت و انتقال نامه تشکیلات خودگردان به حماس به خاطر محتوای سراسر تهدید و به دور از منطق آن نشده است. البته یک رهبر جنبش فتح به نام “حسام خضر” اخیرا اذعان کرده بود که تشکیلات خودگردان تمایلی به تحقق آشتی ملی ندارد و سعی می کند باریکه غزه را از خاک وطن مستثنی کند.

لینک کوتاه:

کپی شد