شنبه 26/اکتبر/2024

حمایت 39 انجمن یهودی در جهان از جنبش جهانی تحریم اسرائیل

شنبه 21-جولای-2018

39 انجمن یهودی در سراسر جهان حمایت خود را از جنبش جهانی تحریم “اسرائیل” اعلام کردند. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این انجمن ها با امضای نامه ای حمایت خود را جنبش جهانی تحریم اسرائیل و لغو سرمایه گذاری ها در شهرک های یهودی و اعمال مجازات علیه رژیم صهیونیستی ( بی دی اس) اعلام کردند.
در این نامه آمده است که اعلام حمایت از جنبش جهانی تحریم اسرائیل به منزله یهود ستیزی نیست، آنچه در حال حاضر حائز اهمیت است اینکه میان خصومت یا جبهه گیری علیه یهودیان از یک سو و انتقاد قانونی از سیاست های اسرائیل و رژیم آپارتاید فرق قائل شویم.
در این نامه می خوانیم که نباید نقد قانونی از اسرائیل و دفاع از حقوق فلسطینیان و یهود ستیزی را یکسان تلقی کرد، چنین مقایسه ای به مبارزات ملت فلسطین در راستای نیل به آزادی و عدالت و برابری و پویش جهانی مخالف یهود ستیزی لطمه می زند.
اسامی انجمن های امضا کننده این نامه عبارت است از صدای یهودیان برای صلح (آمریکا)، دانشگاهیان برای برابری (فلسطین اشغالی)، صدای یهودیان برای کار (انگلیس)، صداهای یهودی مستقل (کانادا)، قضات صلح فلسطینی صهیونیستی (سوئد) و صدای یهودی صلح عادلانه در خاورمیانه (آلمان)
فعالان و اعضای جنبش جهانی تحریم اسرائیل خواستار تحریم رژیم صهیونیستی و لغو سرمایه گذاری در شهرک های یهودی تا زمان برچیده شدن اشغالگری در سرزمین فلسطین و تشکیل کشور فلسطین و توقف شهرک سازی و مصادره اراضی فلسطینیان هستند.  
این جنبش در بیشتر کشورهای اروپایی و قاره آمریکا؛ به ویژه کشورهای آمریکا جنوبی و علی الخصوص در دانشگاه ها فعالیت دارد.
پس از موفقت چشمگیر جنبش جهانی تحریم اسرائیل در متقاعد کردن تعدادی از شرکت های غربی به لغو سرمایه گذاری های خود در شهرک های یهودی، رژیم اشغالگر قدس این جنبش را دشمن معرفی کرد و از دولت های غربی خواست فعالیت های آن در کشورهای خود را ممنوع اعلام کند.

 

 

لینک کوتاه:

کپی شد