جمعه 20/سپتامبر/2024

هشدار شدید اللحن رئیس جمهور ایران به ترامپ: با دم شیر بازی نکن!

یکشنبه 22-جولای-2018

رئیس جمهور ایران امروز یکشنبه با هشدار شدید اللحن به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که « آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم ؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است.»

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز در همایش روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، اظهار داشت: امروز سخن گفتن با آمریکا معنایی جز تسلیم و پایان دستاوردهای ملت ندارد. و آقای ترامپ! ما مرد شرف و ضامن امنیت آبراه منطقه در طول تاریخ هستیم ؛ با دم شیر بازی نکنید، پشیمان کننده است.

رئیس جمهور در این همایش که با محوریت گسترش هدفمند دیپلماسی و ارتباطات خارجی در محل مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: سیاست خارجی بعد از امنیت ملی مهم‌ترین مسأله هر کشوری است.

روحانی سیاست خارجی را مظهر حاکمیت ملی دانست و اظهارداشت: اگر برای حاکمیت ملی دو محل ظهور و بروز در نظر بگیریم، دمکراسی و آراء مردم در پای صندوق های رای، مظهر داخلی حاکمیت ملی هستند و سیاست خارجی مظهر حاکمیت ملی هر نظام سیاسی در دنیای بیرونی و عرصه بین‌المللی است.

روحانی اظهارداشت: پس از یک دوره فراز و نشیب که یک ابرقدرت سعی داشت فضایی تک قطبی در جهان ایجاد کند، امروز کسی در آمریکا سر کار آمده که نه تنها می‌خواهد با دولت پیش از خود مرتب بجنگد بلکه با منافع همه دنیا و البته به تعبیری با منافع خودش در ستیز دائمی است، این مسأله نه تنها برای ایران، بلکه برای همه جهان یک خطر است که البته در دل آن فرصت‌های بزرگی نیز وجود دارد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: هیچ وقت نمی‌شد به راحتی امروز برای جهان توضیح داد که سیاست کاخ سفید تا چه حد ضد مسلمانان است و یا برای جهانیان استدلال کرد که حاکمان کاخ سفید تا چه اندازه نژادپرست هستند، اما امروز هر آنچه برای توضیح و استدلال در مورد این مسایل نیاز بود، شفاف و صریح در مواضع هیأت حاکمه آمریکا بیان می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز در این شرایط آمریکا پنجمین توطئه خود علیه ملت ایران را کلید زده است و تحریم را پیش گرفته و به دنبال اهدافی فرای تحریم است، گفت: آمریکا امروز با اشتباه محاسباتی به دنبال آن است که بر ملت ایران فشار وارد کند تا مردم صبور و مقاوم ایران را تبدیل به ملتی اغتشاشگر کند تا بگویند آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی خوب است، اما از شرایط خسته شده‌ایم و هدف آنها این است که ملت ایران بگوید از آقایی خود خسته شده و بار دیگر هوس نوکری کرده‌ایم.

روحانی تأکید کرد: مطمئناً آنها ملت با فرهنگ ایران را نمی‌شناسند و نمی‌دانند که ملت ایران هیچگاه و در هیچ شرایطی نوکر هیچ‌کس نخواهد شد و این در حالی است که بزرگترین دستاورد ملت ایران در طول 40 سال گذشته از انقلاب این بوده که آقایی خود را به دست آورده و آن را تثبیت کرده و مستشاران و کارشناسان آمریکایی را از این کشور بیرون راندند، البته ما مخالف استفاده از نظرات کارشناسی خارجی‌ها نیستیم و اگر همین امروز هم کارشناسان و متخصصانی از آمریکا بخواهند در ایران فعالیت کرده و با ما همکاری کنند، راه به رویشان باز است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما با هیچ کس دعوا و جنگ نداریم اما دشمنان باید خوب بفهمند که جنگ با ایران مادر جنگ‌ها و صلح با ایران مادر صلح‌ها است و ما هیچ‌وقت از تهدید نترسیده و در برابر تهدید، تهدید خواهیم کرد. ما اهل تجاوز و تدافع نیستیم و به دنبال بازدارندگی هستیم و بر همین اساس توان ما، توان بازدارندگی است.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد از لحاظ اقتصادی و روانی فشار وارد کرده و در نهایت آن را تبدیل به آشوب و اغتشاش کند، گفت: مطمئناً آمریکا در اهداف خود ناموفق بوده و ما صد در صد مملکت را خوب به پیش خواهیم برد چرا که رهبری، ملت و مسئولان و نیروهای مسلح همه در کنار هم هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد