جمعه 20/سپتامبر/2024

اردوغان: روح هیتلر در وجود مسئولان اسرائیلی حلول کرده است

سه‌شنبه 24-جولای-2018

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از قانون “قومیت یهودی کشور اسرائیل” که اخیر در کنست صهیونیستی به تصویب رسید، تصریح کرد که این قانون باعث مشروعیت بخشی به سرکوبگری می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری ترکیه، رجب طیب اردوغان امروز سه شنبه خاطر نشان کرد که “اسرائیل” با حمله به فلسطینیان با استفاده از تانک ها و توپخانه ارتش صهیونیستی نشان داد که “کشور تروریستی” است.

وی افزود: قانون “دولت قومیتی” که اخیرا در اسرائیل تصویب شد، به سرکوبگری و اقدامات نامشروع، مشروعیت می بخشد و «روح هیتلر در وجود برخی مسئولان اسرائیلی حلول کرده است.

اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در پاسخ به این اظهارات اردوغان مدعی شد که «ترکیه به یک دیکتاتوری خفقان زده تبدیل شده است.»

وی در واکنش به سخنان اردوغان که اسرائیل را «کشوری فاشیست و نژادپرست» در جهان توصیف کرده بود، خاطر نشان ساخت که «وی سوری ها و کردها را می کشد و دهها هزار نفر از شهروندان ترک را زندانی می کند… در واقع، ترکیه در سایه حکومت اردوغان به یک دیکتاتوری خفقان زده تبدیل شده است، اما اسرائیل چه قبل از این قانون و چه بعد از آن حقوق برابری برای تمامی شهروندان خود تامین کرده بود و می کند.»

لینک کوتاه:

کپی شد