شنبه 21/سپتامبر/2024

تعویق اعلام پاسخ رسمی جنبش فتح به طرح آشتی ملی مصر تا هفته آینده

چهارشنبه 25-جولای-2018

عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح اعلام کرد که پاسخ رسمی این جنبش به طرح آشتی ملی مصر هفته آینده به مقامات این کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزام احمد در گفتگو با تلویزیون فلسطین خاطر نشان کرد که هیات جنبش فتح اوایل هفته آینده به قاهره سفر خواهد کرد و این پاسخ مثبت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه بر خلاف اخبار و گزارش های منتشر شده در برخی رسانه ها، پاسخ رسمی طرف فلسطینی به طرح مصر برای آشتی ملی در فلسطین مثبت است، تصریح کرد که آنچه مصر به ما ارائه کرده بود، پیش نویس چند پیشنهاد برای اجرای آشتی ملی بود و ما نیازی به برگزاری نشست جدید نداریم، بلکه باید توافقات صورت گرفته در گذشته به مرحله اجرا درآیند.

احمد همچنین اعلام کرد که آنچه رسانه ها درباره طرح آشتی ملی مصر منتشر کرده اند، “کاملا نادرست است” و هدف از آن متوقف کردن و به شکست کشاندن تلاش های مصر برای نهایی کردن آشتی ملی در فلسطین است.

وی افزود: پاسخ ما به این طرح مصر مثبت است؛ چرا که ما خواهان پایان شکاف داخلی هستیم و تحمیل این وضعیت را نداریم. مصر به شیوه جدیدی پرونده آشتی ملی را اداره می کند و تیم جدید با نظارت شخصی عبد الفتاح سیسی این مساله را پیگیری می کند.

این عضو کمیته مرکزی جنبش فتح خاطر نشان ساخت که در حال حاضر هیچ گفتگویی میان این جنبش و جنبش مقاومت اسلامی “حماس” جز از طریق مصر صورت نمی گیرد و ما نیازی به گفتگوهای جدید نداریم، بلکه نیازمند اجرای توافقات صورت گرفته در گذشته هستیم.

وی با تاکید بر اینکه «باید کسانی که در اجرای مفاد طرح آشتی ملی مصر مانع تراشی می کنند، محاکمه شوند» تصریح کرد که جنبش فتح هفته آینده پاسخ خود به طرح آشتی مصر را ارائه خواهد کرد. این در حالی است که وی قبلا گفته بود هیات جنبش فتح روز دوشنبه (گذشته) پاسخ رسمی این جنبش را به اطلاع مسئولان مصری خواهد رساند.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی “حماس” بلافاصله پس از دریافت این طرح مصر، موافقت خود با آنرا اعلام کرده است و قاهره منتظر پاسخ رسمی جنبش فتح به این طرح است تا از هیات رهبران گروه های فلسطینی برای سفر به مصر و نهایی کردن طرح آشتی ملی دعوت کند.

لینک کوتاه:

کپی شد