یکشنبه 22/سپتامبر/2024

هایلی: کشورهای عربی از اعلام موضع واقعی خود به فلسطینیان می ترسند

چهارشنبه 25-جولای-2018

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع منطقه خاورمیانه، بار دیگر به جانبداری از رژیم صهیونیستی پرداخت و مدعی شد که عرب ها از گفتن واقعیت ها به فلسطینیان می ترسند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع خبری آمریکایی، در این نشست ابتدا “ریاض منصور” سفیر فلسطین در سازمان ملل با انتقاد شدید از قانون “قومیت یهودی” که به تازگی در کنست رژیم صهیونیستی تصویب شده است، از آن به عنوان “آپارتاید” یاد کرد.

منصور ضمن حمله به رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت هایش علیه ملت فلسطین، تصریح کرد که این رژیم همچنان به کشتار فلسطینیان ادامه می دهد و با توجه به عدم وجود هیچ عامل بازدارنده، ترسی از نتایج و تبعات این اقدامات خود ندارد.

اما “دانی دانون” سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در واکنش به این سخنان ریاض منصور، جنبش مقاومت اسلامی “حماس” را به “تروریسم” متهم کرد و گفت: این جنبش همین یک هفته پیش 200 فروند موشک به سمت اراضی اشغالی سال  1948 (اسرائیل) شلیک کرد و بالون های آتش زا بر روی مهد کودک ها فرود می آیند و جنبش حماس مسئول این اقدامات تروریستی است.

دانون در ادامه این اتهامات خود علیه جنبش حماس مدعی شد که فلسطینی ها فراموش کرده اند که این جنبش مسئول سلب آزادی 2 میلیون شهروند فلسطینی ساکن باریکه غزه است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت أحرونوت همچنین به اظهارات “نیکی هایلی” نماینده آمریکا در سازمان ملل اشاره کرده و آورده است که هایلی با حمله به کشورهای عربی تاکید کرد که «عرب ها از گفتن واقعیت ها (به فلسطینیان) می ترسند.»

وی همچنین مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین را “نادان” توصیف کرد و این سوال را مطرح کرد که «وقتی بحث روند سازش مطرح می شود، آنها کجا هستند؟ اگر آنها به فکر فلسطینی ها بودند، اقدامات تندروها را محکوم می کردند.»

هایلی همچنین مدعی شد که «چقدر احمقانه است که آنها (مقامات فلسطینی) بدون اینکه طرح صلح (آمریکا) را ببینند، آنرا رد می کنند. مقامات عربی از گفتن واقعیت به مقامات فلسطینی می ترسند.»

لینک کوتاه:

کپی شد