یکشنبه 22/سپتامبر/2024

ارتش صهیونیستی کشتی بازگشت را توقیف کرد

یکشنبه 29-جولای-2018

کمیته بین المللی لغو محاصره نوار غزه اعلام کرد که یگان دریایی ارتش رژیم صهیونیستی کشتی “بازگشت” را در مسیر حرکت به سمت نوار غزه توقیف کرد و هم اکنون آن را به سمت بندر اشدود واقع در فلسطین اشغالی انتقال می دهد. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زاهر بیراوی رئیس این کمیته گفت که یگان دریایی ارتش اسرائیل به کاپیتان این کشتی هشدار داد که از پیشروی به سمت نوار غزه خودداری کند، ولی او بدون اعتنا به این هشدار به مسیر خود ادامه داد که در پی آن نیروهای این یگان به این کشتی حمله ور شده و آن را توقیف کردند.  
این در حالی است که رئیس کمیته بین المللی لغو محاصره غزه شامگاه دیروز شنبه اعلام کرد که کشتی های لغو محاصره غزه بر اساس نقشه و برنامه زمانی تهیه شده در حال حرکت به سمت این منطقه هستند و انتظار می رود که شامگاه امروز یکشنبه یا صبح فردا دوشنبه به سواحل غزه برسند.
بیراوی با صدور بیانیه ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد که «کشتی های لغو محاصره غزه از آب های بین المللی مصر عبور کرده اند و امیدواریم که تلاش های آنها با موفقیت همراه شود و بتوانند به سواحل غزه برسند.
وی از تمامی سازمان های حقوقی و بین المللی خواست تلاش های جدی و عملی برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به این کشتی ها که تنها فعالان مسالمت آمیز بین المللی در آنها حضور دارند و برخی داروها و کمک های بهداشتی نمادین را به غزه حمل می کنند، انجام دهند.
گفتنی است که نزدیک به 40 فعال بین المللی و شخصیت برجسته از 15 کشور سعی دارند خودشان را به نوار غزه برسانند که تیم رسانه ای شبکه ماهواره ای الجزیره و شبکه “پرس تی وی” از جمله آنها هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد