یکشنبه 22/سپتامبر/2024

کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج خواستار مقابله با معامله قرن شد

یکشنبه 29-جولای-2018

معاون دبیر کل کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج از تمامی گروه های فلسطینی خواست که با معامله قرن و تمامی توطئه های مشکوک مقابله و با تحرک مردمی برای لغو محاصره غزه مقابله کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مهندس “هشام ابو محفوظ” در جریان مشارکت هیاتی از این کنگره در برنامه های باشگاه بین المللی “عدالت برای فلسطین” که امروز یکشنبه با حضور 500 کارشناس از کشورهای عربی و قاره های مختلف جهان در بیروت برگزار شد، آزادی “عهد تمیمی” دختر نوجوان فلسطینی از زندان های رژیم صهیونیستی را به وی تبریک گرفت و به تشریح خطرات پیش روی مساله فلسطین و در راس آنها معامله قرن و قانون نژاد پرستانه “قومیت یهودی” پرداخت. وی همچنین از رشادت های ملت فلسطین در جریان تظاهرات های حق بازگشت تمجید کرد.

ابو محفوظ در همین راستا خواستار وحدت گروه های مقاومت بر اساس اصل مبارزه و مقاومت، بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج، پایبندی به حق بازگشت، مقابله با سریال عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و تمامی اشکال همکاری امنیتی با آن شد.

وی از ساف و نظام های عربی خواست که از تصمیم خود در زمینه به رسمیت شناختن دشمن صهیونیستی عقب نشینی کرده و توافقنامه شوم اسلو را ملغی اعلام کنند.

کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج همچنین به حامیان بین المللی مساله فلسطین که در قالب کشتی های لغو محاصره سعی در سفر به باریکه غزه را دارند، درود فرستاد و خواستار تشکیل ائتلاف رسمی و مردمی برای مقابله با این قراردادها و توطئه های طراحی شده علیه مساله فلسطین شد.

گفتنی است که هیات کنگره مردمی فلسطینیان مقیم خارج متشکل از “ماجد زیر” نایب رئیس مجمع عمومی، دکتر “احمد نوفل”، مهندس “نادر ابو الجبین”، خانم دکتر “لینا ابو سویرح”، استاد “حلمی بلبیسی”، استاد “احمد مشعل”، استاد “طیب دجانی”، استاد “علی هویدی” و استاد “یاسر علی” است.

در این کنگره جمع زیادی از نمایندگان گروه های فلسطینی و تشکل های فلسطینی و عربی و بین المللی حامی حقوق فلسطینیان مشارکت داشتند.

لینک کوتاه:

کپی شد