شنبه 21/سپتامبر/2024

جهاد اسلامی: حمله به کشتی لغو محاصره، راهزنی و تروریسم دولتی است

یکشنبه 29-جولای-2018

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که حمله رژیم صهیونیستی به کشتی لغو محاصره، نوعی راهزنی و تروریسم دولتی سازمان یافته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “داود شهاب” مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد با صدور بیانیه ای کوتاه خاطر نشان کرد که «این راهزنی نشان می دهد که دولت و ارتش صهیونیستی قصد پایان دادن به محاصره ظالمانه اعمال شده علیه باریکه غزه را ندارند.»

وی افزود:«رژیم صهیونیستی با این کار قوانین بین المللی و حقوق بشر را نقض می کند و در مقابل دیدگان جهانیان مرتکب جنایت جنگی علیه غزه می شود.»

کمیته بین المللی لغو محاصره نوار غزه امروز یکشنبه اعلام کرد که یگان دریایی ارتش رژیم صهیونیستی کشتی “بازگشت” را در مسیر حرکت به سمت نوار غزه توقیف کرد و آن را به سمت بندر اسدود واقع در فلسطین اشغالی انتقال داد. 

زاهر بیراوی رئیس این کمیته گفت که یگان دریایی ارتش اسرائیل به کاپیتان این کشتی هشدار داد که از پیشروی به سمت نوار غزه خودداری کند، ولی او بدون اعتنا به این هشدار به مسیر خود ادامه داد که در پی آن نیروهای این یگان به این کشتی حمله ور شده و آن را توقیف کردند.  

گفتنی است که نزدیک به 40 فعال بین المللی و شخصیت برجسته از 15 کشور سعی دارند خودشان را به نوار غزه برسانند که تیم رسانه ای شبکه ماهواره ای الجزیره و شبکه “پرس تی وی” از جمله آنها هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد