یکشنبه 22/سپتامبر/2024

20 فعال حاضر در کشتی لغو محاصره بازگشت همچنان بازداشت هستند

سه‌شنبه 31-جولای-2018

کمیته بین المللی شکستن محاصره غزه اعلام کرد که 20 فعال بین المللی حاضر در کشتی “بازشگت” که روز جمعه گذشته برای لغو محاصره دریایی غزه راهی این باریکه شده بود، همچنان در بازداشت رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، زاهر بیراوی رئیس کمیته مذکور در کنفرانسی خبری تاکید کرد که وکلای ائتلاف ناوگان آزادی نزد رژیم صهیونیستی با فعالان بازداشت شده دیدارهایی داشته اند.

بیراوی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی در آب های منطقه ای به کشتی بازگشت که در مسیر عزیمت به غزه بود، حمله کرده و کمک های بشردوستانه ارسالی برای این باریکه را نیز همراه با کشتی مصادره و غارت کرد.

رژیم صهیونیستی شماری از سرنشینان این کشتی را که اسرائیلی بودند آزاد کرده است اما دیگر سرنشینان  آن که شماری از آنان فعال رسانه ای بین المللی هستند، همچنان در بازداشت به سر می برد.

لازم به ذکر است که این کشتی یکی از کشتی های ناوگان آزادی برای شکستن محاصره دریایی غزه بود که از مدت ها پیش به راه افتاده بود و روز جمعه گذشته به چند مایلی ساحل غزه رسید اما ارتش رژیم صهیونیستی همانند همیشه به آن حمله کرد و در اقدامی تجاوزکارانه کشتی را همراه با تمامی سرنشینانش توقیف و به بندر اسدود منتقل کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد