شنبه 21/سپتامبر/2024

گروه های مقاومت برای اولین بار از سال 2012 در قاهره گردهم می آیند

سه‌شنبه 14-آگوست-2018

هیات هایی از گروه های مقاومت فلسطین امروز سه شنبه برای اولین بار از سال 2012 به منظور شرکت در نشست های آشتی ملی و آتش بس در غزه راهی قاهره ـ پایتخت مصر ـ شدند. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این اقدام بنا به درخواست جنبش مقاومت اسلامی حماس صورت گرفت. 
هیات هایی از جنبش های حماس، جهاد اسلامی، آزادگان، مجاهدان، مقاومت مردمی و کمیته های مقاومت مردمی ظهر امروز سه شنبه راهی قاهره شدند تا در نشست های آشتی ملی فلسطین و آتش بس شرکت کنند. 
برخی منابع ویژه به خبرگزاری شهاب گزارش دادند که هیات حماس که از چند روز پیش در قاهره به سر می برد از قاهره خواست تا از گروه های مقاومت فلسطین برای شرکت در این نشست ها دعوت به عمل آورد. 
این منابع افزودند که حماس خواستار رایزنی با تمامی گروه های مقاومت فلسطین در خصوص پرونده آتش بس است، زیرا این پرونده فقط به حماس اختصاص ندارد. این اقدام از دریچه تاکید حماس بر مشارکت تمامی گروه ها در بررسی پرونده های کلان ملی صورت گرفت. 
هیات حماس که هم اکنون در قاهره به سر می برد از چندین روز پیش سرگرم مذاکره پیرامون پرونده های آشتی ملی و آتش بس است. این جنبش در خصوص آشتی ملی دو طرح دریافت کرده است. 
این اقدام در حالی صورت می گیرد که رهبران حماس به مصر اعلام کرده‌ اند که هرگونه توافقی در مورد آشتی ملی و آتش‌ بس در غزه باید با اجماع و شراکت ملی تمامی گروه‌های فلسطینی انجام گیرد.
حسام بدران رئیس دفتر روابط ملی حماس در یادداشتی در صفحه شخصی خود در فیسبوک تاکید کرد که ما بر تحقق آشتی و وحدت ملی با استناد به توافق 2011 قاهره و توافقنامه‌های پس از آن بر مبنای اصل شراکت و اجماع ملی با تمامی گروه‌ها و جریان‌های ملی و اسلامی فلسطین ایمان داریم.
عزت رشق عضو دفتر سیاسی حماس نیز روز گذشته اعلام کرد که جنبش متبوعش در سفر به قاهره دیدارهایی با گروه‌های فلسطینی به منظور مشورت در مورد پرونده‌های آشتی ملی و آتش‌بس خواهد داشت.

لینک کوتاه:

کپی شد