یکشنبه 27/اکتبر/2024

درخواست پارلمان عربی برای بازنگری کشورها در انتقال سفارت هایشان به قدس

پنج‌شنبه 16-آگوست-2018

رئیس پارلمان عربی امروز پنجشنبه با ارسال نامه هایی به روسای پارلمان های جمهوری رومانی، جمهوری هندوراس و جمهوری توگو از آنها خواست در تصمیم خود برای انتقال سفارتخانه هایشان در اراضی اشغالی سال 1948 به قدس اشغالی بازنگری کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع عربستانی، “مشعل سلمی” در این نامه ها از تصمیم دولت های ر ومانی، هندوراس و توگو برای انتقال سفارتخانه هایشان به شهر اشغالی قدس ابراز تاسف کرده است.

سلمی همچنین از این کشورها خواسته است که در مواضع خود بازنگری کرده و ضمن جانبداری از حق، کشور فلسطین را در اراضی اشغالی سال 1967 فلسطین و به پایتختی قدس شریف به رسمیت بشناسند.

رئیس پارلمان عربی تصریح کرد که هر تصمیم  اقدامی برای تغییر هویت شهر اشغالی قدس و یا ترکیب جمعیتی آن، غیر قانونی و باطل است و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ 21 دسامبر سال 2017 از تمامی کشورها خواسته است که از ایجاد نمایندگی های دیپلماتیک در قدس و به رسمیت شناختن هر گونه اقدام یا اقدامات مغایر این قطعنامه ها خودداری کنند.

سلمی از روسای پارلمان های این سه کشور خواست که با در نظر گرفتن منافع و روابط مشترک ملت های خود و دیگر ملت های عربی، دولت هایشان را پایبندی به قطعنامه های سازمان ملل درباره قدس و طرح صلح عربی مصوب سال 2002 و نیز قوانین بین المللی تشویق کنند.

وی همچنین بر لزوم پایبندی این کشورها به قطعنامه های مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه و حکم قانونی دیوان عدالت بین المللی در تاریخ 9 ژوئیه سال 2004 درباره دیوار نژاد پرستانه حائل که همه آنها بر حفظ وضعیت حقوقی و تاریخی قدس تاکید دارند و این شهر را بخشی جدایی ناپذیر از اراضی اشغالی سال 1967 فلسطین می دانند، تاکید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد