شنبه 21/سپتامبر/2024

حماس، ادعای مربوط به امضای توافقنامه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

پنج‌شنبه 16-آگوست-2018

طاهر نونو یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس و عضو دایره اطلاع رسانی این جنبش صبح امروز پنجشنبه امضای هرگونه توافقنامه با رژیم صهیونیستی در نتیجه تحرکات گسترده قاهره را تکذیب کرد. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی در پاسخ به انتشار مطلبی در فیسبوک گفت که آنچه در قاهره صورت گرفت دیدار با رهبران مقاومت و گروه های عضو سازمان آزادیبخش فلسطین بود. 
وی یادآور شد آنچه در جریان این دیدارها مورد بحث و بررسی قرار گرفت مسائل داخلی فلسطین بود و ادعای مربوط به امضای توافقنامه با رژیم صهیونیستی دروغی بیش نیست.
هیات جنبش مقاومت اسلامی “حماس” که به ریاست “صالح عاروری” نایب رئیس این جنبش راهی قاهره شده است، دیروز چهارشنبه دیدارهای متعددی با رهبران احزاب و گروه های فلسطینی حاضر در پایتخت مصر برگزار کرد.
هیات حماس که اعضای دفتر سیاسی این جنبش در داخل و خارج در قالب آن حضور دارند، با هیات های جنبش جهاد اسلامی فلسطین، جنبش آزادگان، کمیته های مقاومت مردمی، جنبش مجاهدین و جنبش مقاومت مردمی دیدار کرد.
در این دیدارها 3 پرونده اصلی: اوضاع حیاتی باریکه غزه، آرام سازی اوضاع در این منطقه و آشتی ملی فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در جریان این دیدارها میان رهبران مقاومت، نیازهای جامعه فلسطینی، مقتضیات موفقیت توافق آرام سازی و راه های تحقق آشتی ملی به صورت عمیق مورد بررسی قرار گرفت و طرفین بر اهمیت تحرک جمعی بر اساس اصل مشارکت ملی تاکید کردند.
هیات حماس همچنین در این دیدارها به تشریح خلاصه تلاش های مصر و گفتگوهای این جنبش با طرف های مختلف درباره این سه پرونده اساسی پرداخت و از تلاش های مصر و اهتمام آن به موفقیت این پرونده ها تمجید کرد.
رهبران گروه های مقاومت همچنین از موضع حماس در زمینه رایزنی قبلی با شرکای ملی و گروه های فلسطینی در راستای اصل مشارکت ملی درباره پرونده های مهم و حیاتی قدردانی کردند.
قرار است طی ساعت های آینده هیات های دیگر گروه های فلسطینی؛ به ویژه گروه های عضو سازمان آزادی بخش فلسطین هم برای تکمیل رایزنی ها درباره این سه پرونده مهم وارد قاهره شوند و موضع فلسطینی یکپارچه ای در این زمینه اتخاذ شود.

لینک کوتاه:

کپی شد