جمعه 20/سپتامبر/2024

تشییع پیکر یکی دیگر از شهدای تظاهرات بازگشت

شنبه 18-آگوست-2018

شمار زیادی از فلسطینیان ساکن نوار غزه امروز شنبه پیکر شهید سعدی معمر 26 ساله را تشییع کردند. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، معمر دیروز جمعه در جریان تظاهرات بازگشت در نوار مرزی با اراضی اشغالی 1948 به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید. 
شرکت کنندگان در این مراسم از بیمارستان اروپایی شهر خان یونس  به سمت منزل این شهید در روستای النصر واقع در شرق شهر رفح راه افتادند. 
هزاران فلسطینی برای شرکت در بیست و یکمین جمعه تظاهرات بزرگ بازگشت راهی مناطق مرزی باریکه غزه شدند.
تظاهرات دیروز با شعار “انقلابیون حامی قدس و مسجدالاقصی” در حال برگزاری است. شماری از رهبران گروه های فلسطینی هم در کنار دیگر فلسطینیان در این تظاهرات شرکت کردند.
در پی تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت شرکت کنندگان در این تظاهرات مسالمت آمیز، تا این لحظه دو فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 270 نفر دیگر زخمی شدند که حال چند نفر از مجروحان وخیم است. 4 نفر از مجروحان پرستار و نیروی امدادگر و  18 نفر هم کودک هستند.
لازم به ذکر است که تظاهرات بزرگ بازگشت در مرز غزه از 30 مارس گذشته آغاز شده است و تاکنون در این تظاهرات ها 170 نفر به شهادت رسیده و بیش از 18 هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند که حال صدها نفر از آنان وخیم است.
هدف از برگزاری این تظاهرات ها، تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود و تلاش برای شکستن محاصره جائرانه این باریکه است.

 

لینک کوتاه:

کپی شد