شنبه 21/سپتامبر/2024

فعالان فلسطینی در مقابل ساختمان سازمان آزادیبخش فلسطین تحصن کردند

یکشنبه 19-آگوست-2018

تعدادی از فعالان کمپین “مجازات ها علیه غزه را لغو کنید» در اعتراض به اقدامات مجازاتی تشکیلات خودگردان فلسطین علیه مردم نوار غزه در مقابل سازمان آزادیبخش فلسطین “ساف” در شهر رام الله تحصن کردند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تحصن کنندگان با حمل پلاکاردهایی با مضمون محکومیت رفتارهای ظالمانه تشکیلات رام الله علیه مردم نوار غزه و سر دادن شعارهایی خواستار لغو اقدامات مجازاتی علیه مردم نوار غزه شدند. 
شرکت کنندگان در این مراسم همچنین خواستار ملاقات با مسئولان سازمان آزادیبخش فلسطین شدند، ولی ماموران امنیتی تشکیلات رام الله به آنان این اجازه ندادند. 
این کمپین با صدور بیانیه ای ضمن دعوت نمایندگان سازمان های حقوقی به این مراسم، از رسانه ها خواستند حمله این ماموران به فعالان فلسطینی را پوشش دهند. 
لازم به ذکر است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آوریل سال 2017 پاره ای اقدامات مجازاتی را علیه مردم نوار غزه اعمال کرد، این اقدامات به بهانه واداشتن جنبش مقاومت اسلامی حماس به انحلال کمیته اداری غزه صورت گرفت، از جمله این اقدامات می توان به کاهش 30 درصدی حقوق کارمندان باریکه غزه، خودداری از تامین هزینه های برق این منطقه و ممانعت از انتقال بیماران فلسطینی به خارج برای درمان اشاره کرد.  

 

لینک کوتاه:

کپی شد