جمعه 20/سپتامبر/2024

رژیم صهیونیستی گذرگاه بیت حانون را بست

یکشنبه 19-آگوست-2018

رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه گذرگاه بیت حانون “ایرز” در شمال باریکه غزه را به بهانه راهپیمایی دریایی در شمال نوار غزه بست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، “محمد مقادمه” مسئول اطلاع رسانی هیات رسیدگی به امور مدنی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی به صورت ناگهانی به آنها اعلام کرده است که از امروز یکشنبه گذرگاه بیت حانون را می بندد و تنها به بیماران خاص اجازه خروج از باریکه غزه را خواهد داد و شرایط لازم را برای افرادی هم که قصد بازگشت به این منطقه را دارند، فراهم می کند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی مدعی شده است که این تصمیم ناشی از راهپیمایی های دریایی در مرزهای شمالی باریکه غزه با فلسطین اشغالی است.

قایق های جنگی رژیم صهیونیستی دیروز شنبه در منطقه واحه در شمال باریکه غزه، به سمت کشتی های آزادی غزه که عصر دیروز از بندر غزه به سمت جهان خارج حرکت کرده بودند، تیراندازی کردند. قایق های جنگی رژیم اشغالگر قدس با مسلسل های سنگین به سمت این کشتی ها تیراندازی کرده و آنها را محاصره کردند.

در این راهپیمایی 50 قایق از بندر ماهیگیری شهر غزه به سمت مرزهای آبی غزه در شمال این منطقه حرکت کردند و دهها نفر از فلسطینیان هم در داخل این قایق ها حضور داشتند که از جمله آنها می توان به بیماران، مجروحان و دانشجویان اشاره کرد که در سایه محاصره غزه امکان سفر به غزه را پیدا نمی کنند.

قبل از این نیز چهار راهپیمایی دریایی مشابه از تاریخ 29 مه گذشته تاکنون برگزار شده بود که اکثرا با حمله نظامیان صهیونیستی و توقیف قایق ها و انتقال آنها بندر اسدود مواجه شدند. شنبه گذشته هم چهارمین راهپیمایی دریایی با مشارکت 40 قایق به همراه دهها فعال صلح فلسطینی از بندر غزه به سمت مرزهای آبی شمال غزه به راه افتاد که قایق های جنگی رژیم صهیونیستی با حمله به آنها، شرکت کنندگان در این راهپیمایی را بازداشت کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد