سه شنبه 24/سپتامبر/2024

ساف: اظهارات ترامپ درباره قدس بی ارزش است

چهارشنبه 22-آگوست-2018

سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره قدس اشغالی را “بی ارزش” دانست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین “وفا”، “احمد تمیمی” عضو کمیته اجرایی ساف و رئیس دایره حقوق بشر و جامعه مدنی این سازمان خاطر نشان کرد که اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر اینکه «مساله قدس از روی میز مذاکرات سازش حذف شده است» در راستای همان سیاست جانبداری کاخ سفید از رژیم صهیونیستی و خیال‌پردازی‌های آمریکا درباره اجرای معامله قرن بدون پایتختی قدس برای کشور فلسطین در راستای طرح های صلح آتی بیان شده است.

تمیمی تصریح کرد که «ما نمی دانیم ترامپ درباره کدام مذاکرات صحبت می کند. قدس در دل ملت فلسطین و ملت های عربی و اسلامی جای دارد و اگر بتواند آنرا از روی میز مذاکرات حذف کند، نمی تواند آنرا از دل ها پاک کند.»

وی با تاکید بر مخالفت مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و در راس آنها “محمود عباس” رئیس تشکیلات با طرح موسوم به “معامله قرن” و کل سیاست آمریکا درباره حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی اظهار داشت که دولت آمریکا حتی یک شهروندان فلسطینی را پیدا نخواهد کرد که با سیاست های آن موافق باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز چهارشنبه در سخنرانی خود درباره طرح پیشنهادی اش برای حل مساله فلسطین با اشاره به تصمیم خود در زمینه معرفی قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که «اسرائیل در جریان مذاکرات تاوان به مراتب سنگین تری خواهد داد؛ چرا که هدیه بسیار ارزشمندی دریافت کرده است». دونالد ترامپ اظهار داشت که «ما مساله قدس را از روی میز مذاکرات حذف کردیم.»

ترامپ با اشاره به هفته ای که تصمیم خود درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اعلام کرد، اظهار داشت که در آن هفته تماس تلفنی متعددی از سوی مقامات کشورهای دیگر با او برقرار شده بود و آنها از وی خواسته بودند که از تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس چشم پوشی کند.

وی در ادامه این گفتگو خاطر نشان کرده است که 5 روز قبل از اعلام تصمیم خود، دیگر به هیچ تماس تلفنی پاسخ نداده و به گفتن این مساله به آنها بسنده کرده است که «من هفته آینده با شما تماس خواهم گرفت؛ چرا که می دانم از من چه می خواهید.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش تاکید کرد که «این تصمیم باید چند سال پیش اتخاذ می شد؛ هر چند که در گذشته توافق صلح تلخی با فلسطینیان به امضا رسیده بود و شما می دانید که من چه می گویم.»

وی افزود:«تصمیم من درست بود. ما قدس را از روی میز مذاکرات برداشتیم. هر باری که مذاکرات صلح برگزار می شد، ما نمی توانستیم از مانعی به نام به رسمیت شناختن قدس عبور کنیم و از همین رو، من تصمیم گرفتم آنرا از روی میز مذاکرات حذف کنم.»

لینک کوتاه:

کپی شد