جمعه 20/سپتامبر/2024

دیدار 2 تن از نمایندگان عرب کنست رژیم صهیونیستی با دبیرکل اتحادیه عرب

سه‌شنبه 11-سپتامبر-2018

احمد الطیبی و زجمال زحالقه از نمایندگان عرب کنست رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب در قاهره ـ پایتخت مصر ـ دیدار کرد. 
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطبن، این نمایندگان ابوالغیط را در جریان خطرات قانون “قومیت یهودی” و تاثیرات منفی آن بر وضعیت فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 قرار دادند. 
این دو نماینده عرب کنست ضمن تشریح ماهیت نژاد پرستانه قانون مذکور، اتحادیه عرب را به تحرک برای محکوم کردن آن در محافل بین المللی فراخواند.
الطیبی و زحالقه تاکید کردند که این قانون از شهرک سازی و یهودی سازی قدس حمایت می کند و فلسطینیان ساکن بیت المقدس را از حق تعیین سرنوشت خود محروم می سازد و به جایگاه زبان عربی لطمه می زند و دامنه به کارگیری این زبان را محدود می سازد. 
از سوی دیگر، ابوالغیط ضمن تجلیل و تمجید از مبارزات فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 48 و پایبندی آنان به هویت خود، تصریح کرد که این اتحادیه پیشنهادهای آنان را مورد بحث و بررسی خواهد داد و این قانون را در دستور کار نشست آتی خود قرار خواهد داد.
شایان ذکر است که قانون قومیت یهودی “هویت یهودی کشور اسرائیل” را به رسمیت می شناسد و حق انحصاری تعیین سرنوشت در عرصه ملی را مختص “ملت یهود” می داند، این قانون همچنین به کاهش سطح استفاده از زبان عربی از یک زبان رسمی به یک زبان دارای وضعیت خاص تصریح کرده است، قانون مذکور همچنین حق تعیین سرنوشت را مختص یهودیان دانسته و تصریح کرده است که قدس بزرگ و یکپارچه پایتخت اسرائیل است و عبری تنها زبان رسمی “اسرائیل” است.

لینک کوتاه:

کپی شد