جمعه 20/سپتامبر/2024

اسپانیا به دنبال شناسایی کشور فلسطین

پنج‌شنبه 20-سپتامبر-2018

وزیر خارجه اسپانیا اعلام کرد که کشورش تصمیم دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و این پرونده در راس برنامه های دولتش قرار دارد تا اروپا تصمیم نهایی خود را در این زمینه اتخاذ کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جوزپ بورل خاطر نشان کرد که مادرید به شرکای اروپایی اش فرصت می دهد تا به توافقی در این زمینه دست یابند و هر کشوری مختار است تصمیمی را که مناسب و معقول می بیند، اتخاذ کند.

این در حالی است که روزنامه الشرق الاوسط فاش کرد که وزیر خارجه اسپانیا اخیرا تماس هایی با رهبران فلسطینی برقرار کرده و موضوع شناسایی کشور فلسطین را با همتایان فرانسوی و آلمانی خود نیز بررسی کرده است و از تمایل این کشور برای شناسایی کشور فلسطین همانند اقدامی که سوئد در سال 2014 انجام داد، خبر داده است.

مجمع عمومی سازمان ملل 29 نوامبر سال 2012 با 138 رای موافق،  9 رای مخالف و 41 رای ممتنع با تغییر وضعیت فلسطین به کشور ناظر غیر عضو موافقت کرد.

لازم به ذکر است که 137 کشور از مجموع 193 کشور عضو سازمان ملل و دو کشور غیرعضو تاکنون کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند و برخی کشورها نیز که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته اند، سازمان آزادی بخش را به عنوان نماینده ملت فلسطین به رسمیت شناخته اند.

لینک کوتاه:

کپی شد