شنبه 21/سپتامبر/2024

جهاد اسلامی علاقه مند به تحقق وحدت ملی بر اساس توافق 2011 قاهره است

یکشنبه 23-سپتامبر-2018

یک رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مسئول روابط ملی در این جنبش اعلام کرد که جهاد اسلامی علاقه مند به تحقق وحدت ملی بر اساس توافق سال 2011 قاهره است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از “فلسطین الیوم”، خالد بطش در واکنش به سخنان عزام احمد عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و مسئول پرونده آشتی ملی در این جنبش تصریح کرد که «موضع جنبش جهاد در قبال توافق سال 2017 قاهره مشخص است و این توافق، توافقی دو جانبه میان فتح و حماس بود و یک توافق جامع ملی نیست و ما خواهان اجرای توافق جامع سال 2011 هستیم و این موضع صریح ماست که بر کسی پوشیده نیست.»

این رهبر جهاد اسلامی تاکید کرد که این جنبش هیچ وقت مانعی بر سر راه اجرای توافق سال 2017 نبود؛ چرا که طرف اجرای این توافق به شمار نمی رود و بخشی از تشکیلات خودگردان نیست.

وی افزود: کسانی که این اتهام را علیه جنبش جهاد مطرح می کنند و جنگ رسانه ای علیه آن به راه انداخته اند، سعی در منحرف کردن افکار مردم و گروه های فلسطینی از تظاهرات های حق بازگشت را دارند؛ چرا که می دانند جنبش جهاد تضمینی برای تداوم این تظاهرات هاست.

بطش در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا عدم اجرای وعده پرداخت حقوق ماه دسامبر گذشته کارمندان غزه و اعمال مجازات های ظالمانه دلیل اصلی عدم تحقق توافق آشتی ملی و درد و رنج ساکنان غزه نیست؟

وی در پایان بر روابط عمیق دو جنبش جهاد اسلامی و حماس و نیز اعضا و رهبران جنبش فتح تاکید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد