جمعه 20/سپتامبر/2024

درخواست گروه های فلسطینی برای تشکیل جبهه ملی جهت لغو اسلو

دوشنبه 24-سپتامبر-2018

گروه ها و جریان های ملی و اسلامی فلسطین بر ضرورت تشکیل جبهه ملی فلسطینی به منظور اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین جهت کنار گذاشتن معاهده اسلو تاکید و عنوان کردند که پایبندی ملت فلسطین به اصول ثابت و ملی خود می طلبد که تشکیلات خودگردان نیز معاهده اسلو را لغو کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جریان های ملی و اسلامی فلسطینی در همایشی سیاسی در شرق غزه تحت عنوان “پیامدهای معاهده اسلو بر مسئله فلسطین پس از گذشت 25 سال” خواستار پایان دادن به این معاهده شوم شدند. در این کنفرانس نمایندگان جنبش های حماس، جهاد اسلامی، جبهه خلق و دمکراتیک برای آزادی فلسطین، کمیته های مقاومت، جنبش آزادگان، مقاومت مردمی و مجاهدین شرکت داشتند.

گروه های فلسطینی تاکید  کردند که معاهده اسلو یک توافق خطرناک است که مسیر پروژه ملی فلسطین را تغییر داد و این پیمان آثار و پیامدهای منفی و خطرناکی بر ملت فلسطین دارد.

در همین راستا، سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که توافق اسلو بسیار خطرناک است و مسیر پروژه فلسطین را تغییر داد. وی تاکید کرد که ملت فلسطین همچنان بر تمامی حقوق خود و سرزمین فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه پایبند است.

حازم قاسم اظهار داشت که توافق اسلو رخدادی خطرناک بود که پیامدهایی منفی و خطرناک بر ملت فلسطین و مسئله آنان دارد.

قاسم اشاره کرد که این توافق مقاومت ملت فلسطین را زیرسوال برده و آن را جرم می داند و راه را برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی هموار کرد و فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 را به کلی از معادلات خارج کرد.

از سوی دیگر، خضر حبیب از رهبران جهاد اسلامی با اشاره به اینکه این معاهده پیامدهای خطرناک و فاجعه باری بر ملت فلسطین داشت، تاکید کرد که اسلو بسیار خطرناک تر از فاجعه اشغال فلسطین و وعده شوم بالفور بود، زیرا با این توافق سر ملت فلسطین کلاه رفت و 20 سال است که به آن دروغ گفته می شود و خبری از تشکیل کشور فلسطین نیست.

حبیب تصریح کرد که معاهده اسلو بیانگر تکروی، یکجانبه گرایی و دیکتاتوری حاکم در فلسطین است. وی گفت که دشمن صهیونیستی توانست از طریق این توافق دستاوردهایی را کسب کند که سال ها از تحقق آن عاجز بود.

وی تاکید کرد که تمامی رنج و سختی های ملت فلسطین از محاصره گرفته تا اعمال فشارها، همگی جزو تبعات و پیامدهای معاهده شوم اسلو است. حبیب اظهار داشت که رهبران سازمان آزادی بخش و تشکیلات خودگردان بیهوده در پی سراب مذاکرات سازش هستند، زیرا این مذاکرات هیچ نتیجه ای ندارد و رژیم صهیونیستی نمی خواهد تحت هیچ عنوانی اجازه تشکیل کشور فلسطین را بدهد.

همچنین علی صرافیتی از رهبران جبهه خلق برای آزادی فلسطین نیز تاکید کرد که معاهده اسلو موجب تضعیف جنبش اسیر فلسطین در زندان رژیم صهیونیستی شد و وحدت و یکپارچگی ملت فلسطین را بر هم زد و سرزمین فلسطین را تجزیه و تقسیم کرد.

عبد حمد به نمایندگی از جبهه دمکراتیک هم خاطر نشان کرد که توافق اسلو حق بازگشت ملت فلسطین را به رسمیت نشناخته است و قطعنامه های بین المللی در مورد آوارگان فلسطینی را نادیده گرفته است.

حمد اشاره کرد که معاهده اسلو مسئله فلسطین را  تجزیه کرد  و مذاکره کننده فلسطینی از حقوق و خواسته های ملت فلسطین چشم پوشی کرد و تمامی مسائلی که در چارچوب عملیات سیاسی مطرح شده است، راه به جایی نبرده است، زیرا دولت های آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع از این کار شده و این طرح ها را به کلی به شکست کشاندند.

یاسر خلف به نمایندگی از جنبش آزادگان نیز تاکید کرد که معاهده اسلو به مسئله فلسطین ضربه زد و پروژه ملی فلسطین را تضعیف کرد و تنها رژیم صهیونیستی از آن بهره برد.

خلف خواستار تشکیل یک جبهه ملی فلسطینی برای اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان جهت پایان دادن به این معاهده شوم شد.

ابو مجاهد سخنگوی کمیته های مقاومت هم تصریح کرد که از اسلو تنها همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی باقی مانده است.

وی گفت که هدف از امضای معاهده اسلو جرم عنوان کردن مقاومت ملت فلسطین بود تا دشمن صهیونیستی از آن بهره ببرد و امنیتش تضمین شود.

لینک کوتاه:

کپی شد