جمعه 20/سپتامبر/2024

اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی در محکومیت قانون کشور یهودی

یکشنبه 30-سپتامبر-2018

جریان‌های ملی و اسلامی فلسطینی در غزه اعلام کردند که فردا دوشنبه همزمان با ساکنان کرانه باختری و فلسطین اشغالی 1948 در اعتراض به قانون نژادپرستانه “کشور یهودی” دست به اعتصاب خواهند زد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جریان های ملی و اسلامی فلسطینی در نوار غزه امروز یکشنبه در همایشی در شهر غزه به بررسی تحولات سیاسی فلسطین و خطرات و چالش های پیش روی مسئله فلسطین پرداخته و قانون نژادپرستانه “کشور یهودی” که فلسطینیان ساکن سرزمین های اشغالی 1948 را هدف قرار داده است، به شدت محکوم کردند.

این جریان ها در بیانیه ای تاکید کردند که این قانون دلیلی بر ناکامی و اوج نژادپرستی رژیم صهیونیستی است. جریان های ملی و اسلامی فلسطینی ضمن اعلام همبستگی با ساکنان فلسطین اشغالی 1948، عموم فلسطینیان ساکن نوار غزه را به همراهی با اعتصاب سراسری فردا دوشنبه دعوت کردند.

در همین راستا، دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه از پایبندی تمامی سازمان ها و نهادهای وابسته به آن به تصمیم کمیته جریان های ملی و اسلامی و همراهی با اعتصاب سراسری فردا دوشنبه به منظور حمایت از ساکنان فلسطین اشغالی 1948 تاکید کرد و تمامی فلسطینیان را به مشارکت در برنامه های و فعالیت های مربوط به مخالفت با این قانون نژادپرستانه فراخواند.

این در حالی است که کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی 1948 روز گذشته طی فراخوانی اعلام کرده بود که فردا دوشنبه سراسری اراضی اشغالی در محکومیت قانون نژادپرستانه کشور یهودی دست به اعتصاب خواهد زد.

جریان های ملی و اسلامی فلسطینی در کرانه باختری نیز خواستار پایبندی تمامی بخش ها به اعتصاب فردا دوشنبه شده و بر اهمیت همراهی با فعالیت های مردمی در محکومیت این قانون نژادپرستانه که در چارچوب معامله قرن ـ که برای نابودی مسئله فلسطین طراحی شده است ـ ارائه شده است، تاکید کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد