جمعه 20/سپتامبر/2024

اعتصاب عمومی فلسطینیان در سرتاسر اراضی اشغالی

دوشنبه 1-اکتبر-2018

کمیته عالی پیگیری امور شهروندان عرب ساکن فلسطین اشغالی 1948 طی بیانیه ای اعلام کرد که امروز دوشنبه فلسطینیان در سرتاسر اراضی اشغالی و هرجایی که حضور دارند، دست به اعتصاب عمومی خواهند زد. این کمیته تاکید کرد که این اعتصاب تمامی بخش ها از جمله بخش آموزش را شامل خواهد شد. محمد برکه رئیس کمیته مذکور نسبت به دسیسه های دشمن صهیونیستی برای برهم زدن این اعتصاب هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این کمیته در بیانیه خود آورده است که جزئیات این اعتصاب در نشست های این کمیته در هفته های اخیر مشخص شده است.

کمیته مذکور عموم فلسطینیان را به مشارکت پررنگ و گسترده در اعتصاب امروز دوشنبه همزمان با 18 امین سالروز انتفاضه قدس و الاقصی فراخواند.

محمد برکه رئیس کمیته عالی پیگیری امور شهروندان عرب ساکن سرزمین های اشغالی 1948 خاطر نشان کرد که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی 13 غنچه نوشکفته را در اکتبر سال 2000 به شهادت رساندند و همه ما می دانیم که آن ها که بودند و چه کسانی آن ها را به شهادت رساندند اما مشاور قصایی دولت رژیم صهیونیستی مدعی شد که قاتلان ناشناس بودند و این پرونده را برای همیشه بست.

برکه خاطر نشان کرد  که جولای سال جاری کنست رژیم صهیونیستی قانون نژادپرستانه “کشور یهودی” را به تصویب رساند که هدف از آن اخراج فلسطینیان از محل سکونت خود و نابودی تاریخ و آینده و حقوق آنان است.

وی تصریح کرد که حقوق ملت فلسطین در این سرزمین که خود صاحبان آن هستند، محفوظ است و فلسطینیان برای گرفتن حقوق خود به کسی التماس نمی کنند.

محمد برکه هشدار داد که رژیم صهیونیستی به شیوه های مختلف از جمله تهدید، شایعه پراکنی، دروغ پردازی و غیره در تلاش برای به شکست کشاندن اعتصاب سراسری فلسطینیان است.

برکه در پایان تصریح کرد که اعتصاب سراسری امروز واکنشی مردمی به تصویب قانون نژادپرستانه کشور یهودی و اجماع ملی فلسطینیان است.
لازم به ذکر است که فلسطینیان ساکن کرانه باختری، قدس و نوار غزه نیز در اعتصاب عمومی امروز شرکت خواهند کرد.

لینک کوتاه:

کپی شد