یکشنبه 22/سپتامبر/2024

نتانیاهو: عباس می خواهد باریکه غزه را به سمت جنگ با اسرائیل سوق دهد

پنج‌شنبه 4-اکتبر-2018

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با تشدید محاصره و اعمال مجازات علیه باریکه غزه، می خواهد حماس را به سمت جنگ با اسرائیل سوق دهد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو امروز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که به فلسطین اشغالی سفر کرده است، مدعی شد که عباس با جلوگیری از انتقال پول به غزه، باعث وخامت اوضاع این منطقه شد و حماس را به تشدید درگیری ها در مرزهای غزه تحریک کرد.

وی افزود: عباس در روند تلاش های سازمان ملل برای کاهش شدت محاصره باریکه غزه دخالت و مانع تراشی می کند.

نتانیاهو در عین حال به جنبش حماس نسبت به ارتکاب اشتباه بزرگ از طریق حمله به اسرائیل هشدار داد و گفت:« واکنش ما بسیار سنگین خواهد بود و اسرائیل برای دفاع از خود و شهروندانش هر کاری خواهد کرد.

نکته جالب توجه در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک نتانیاهو و مرکل، اختلاف نظر آنها درباره توافق جامعه بین المللی با ایران، راهکار تشکیل دو کشور و منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی بود؛ هر چند که طرفین بر روی این مساله اتفاق نظر داشتند که باید جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای گرفته شود و نیروهای این کشور باید از خاک سوریه کاملا خارج شوند.

صدر اعظم آلمان هم به نوبه خود در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که «من نگرانی مان درباره سیاست شهرک سازی اسرائیل را که امکان اجرایی شدن راهکار تشکیل دو کشور را با مشکل مواجه می سازد، ابراز داشتم. این راهکار، عاقلانه ترین راه حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی است.»

وی افزود:«ما بر روی این مساله اتفاق نظر داریم که باید جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته ای گرفته شود. من درباره حضور ایران در سوریه با رئیس جمهور روسیه هم صحبت کردم. ما خواهان منطقه ای عاری از حضور ایرانی ها هستیم.»

نتانیاهو همچنین از آنگلا مرکل خواست که از توافق هسته ای با ایران خارج شود. وی افزود:« بر کسی پوشیده نیست که من با توافق هسته ای مخالف هستم. این توافق میلیاردها دلار عاید کشوری کرد که بیشترین حمایت ها را از تروریسم انجام می دهد.»

وی مدعی شد که «توافق هسته ای باعث بهبود سطح زندگی ملت ایران نشد، اما باعث تقویت جنگ افزارهای این کشور خواهد شد و دود تجاوزات ایران به چشم شما هم خواهد رفت.»

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس همچنین تهدید به تداوم حملات این رژیم علیه مواضع ایران در سوریه کرد و گفت:«اسرائیل برای دفاع از خود هر کاری خواهد کرد و ما به تلاش برای جلوگیری از اقدامات ایران برای تبدیل سوریه و لبنان به پایگاه این کشور ادامه خواهیم داد.»

گفتنی است که مرکل و نتانیاهو امروز پنجشنبه با هم دیدار دوجانبه برگزار کرده بودند و پس از آن هم هیات های دو طرف به ریاست صدراعظم آلمان و نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هم دیدار کردند. قرار است مرکل شامگاه امروز پنجشنبه به سفر 2 روزه خود به فلسطین اشغالی پایان دهد.

لینک کوتاه:

کپی شد