شنبه 21/سپتامبر/2024

بازگشت هیات رهبران حماس به غزه پس از دیدار با مسئولان مصری

جمعه 5-اکتبر-2018

هیات رهبران جنبش حماس شامگاه پنجشنبه پس از برگزاری دیدارهای مختلف با مسئولان مصری درباره پرونده های مختلف فلسطینی به باریکه غزه بازگشت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی “حماس” اعلام کرد که هیات رهبران این جنبش در سفر 4 روزه خود به مصر، مسائل مختلف فلسطینی را در دیدار با مسئولان سازمان اطلاعات این کشور مورد بحث و بررسی قرار داده است.

این جنبش خاطر نشان کرد که در جریان این سفر دیدارها و گفتگوهای عمیق، صر یح و جدی درباره مسائل مورد اهتمام مشترک و نیز موضوعات فلسطینی و تحولات جاری و پیش رو برگزار شد که آخرین مورد از آنها دیدار با “عباس کامل” رئیس سازمان اطلاعات مصر بود.

حماس اعلام کرد که طرف مصری بر تداوم تلاش های خود برای از بین بردن آثار محاصره غزه و تحقق آشتی ملی و پایان شکاف داخلی تاکید کرده است و این جنبش نیز از تلاش های مصر در این زمینه و نیز پیگیری ها و توجه آن به مسائل فلسطینی حمایت می کند.

این هیات حماس متشکل از صالح عاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس، موسی ابو مرزوق، خلیل حیه، نزار عوض الله، عزت رشق، حسام بدران و روحی مشتهی از اعضای دفتر سیاسی و نیز طاهر نونو از رهبران این جنبش بود.

این هیات حماس به دعوت رسمی مصر به قاهره سفر کرده بود. مصر از سال ها پیش در موضوعات فلسطینی؛ از جمله آشتی ملی، آرام سازی اوضاع میان گروه های مقاومت و رژیم صهیونیستی، پایان دادن به محاصره غزه و بهبود اوضاع معیشتی ساکنان این منطقه میانجیگری می کند.

لینک کوتاه:

کپی شد