جمعه 20/سپتامبر/2024

نگرانی ارتش صهیونیستی از بروز ناآرامی های شدید در کرانه باختری

چهارشنبه 10-اکتبر-2018

ارتش صهیونیستی نگران تشدید درگیری ها و تحولات در کرانه باختری به دنبال وقوع عملیات مقاومتی قهرمانانه “برکان” است که منجر به هلاکت 2 شهرک نشین صهیونیست در شمال این منطقه شد. این در حالی است که ارتش معتقد است هیچ دلیلی برای وقوع درگیری های شدید و جنگ در باریکه غزه هم وجود ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از روزنامه صهیونیستی “هاآرتص”، در حالی که ارتش صهیونیستی شمار نظامیان خود در مرزهای باریکه غزه را افزایش داده است، تغییری در اوضاع مناطق مرزی و یا درگیری ها در این مناطق به وجود نیامده است و از همین رو، ارتش صهیونیستی تاکید دارد که هیچ دلیلی برای درگیری گسترده در غزه وجود ندارد.

در همین راستا، گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیستی اعلام کرده است که هر گونه واکنش نظامی سنگین به این عملیات می تواند باعث وخامت اوضاع امنیتی و بروز جنگ گسترده شود و مسئولان وزارت جنگ این رژیم معتقدند که می توان با استفاده از تلاش های “نیکولای ملادینوف” فرستاده سازمان ملل متحد به منطقه و مصر به توافق آرام سازی در غزه دست یافت و تاسیسات زیرساختی این منطقه را بازسازی کرد.

روزنامه هاآرتص همچنین اعلام کرده است که ارتش صهیونیستی معتقد است که پوشش اخبار مربوط به مرزهای غزه در رسانه های صهیونیستی و شبکه های اجتماعی باعث تشویق به وقوع جنگ در منطقه می شود و از همین رو، سخنگوی ارتش صهیونیستی سعی در کنترل حجم انتشار اخبار و اطلاعات باریکه غزه در رسانه های صهیونیستی را دارد.

از سوی دیگرف ارتش صهیونیستی طی دو روز گذشته نگران این مساله بود که “عملیات برکان” در کرانه باختری که منجر به هلاکت 2 شهرک نشین صهیونیست شد، باعث وقوع موج جدید از درگیری ها در این منطقه شود.

با وجود اینکه اوضاع اراضی فلسطینی نسبتا آرام است، ارتش و سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی “شاباک” نگران این مساله هستند که بن بست در عرصه سیاسی و کنار گذاشتن محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از روند برقراری آرامش در غزه، این مساله را به یک پیروزی تبدیل کند و زمینه ساز عملیات های دیگر شود.

ایزنکوت خاطر نشان کرد که آثار ناشی از وقوع درگیری در کرانه باختری مهمتر از حوادث باریکه غزه است و تشدید اوضاع در کرانه باختری به معنای درگیری بیشتر میان نظامیان صهیونیستی و شهروندان فلسطینی در شهرهای مختلف فلسطین است که مستلزم افزایش حراست و نگهبانی از شهرک های صهیونیست نشین است و حتی می تواند منجر به توقف همکاری های امنیتی میان نیروهای امنیتی طرفین فلسطینی و صهیونیستی و بروز موج جدیدی از درگیری ها در کرانه باختری شود.

لینک کوتاه:

کپی شد