شنبه 21/سپتامبر/2024

گروه های ملی و اسلامی فلسطین خواستار ترمیم شکاف داخلی شدند

چهارشنبه 17-اکتبر-2018

گروه های فلسطینی امروز چهارشنبه طی فراخوانی ملی خواستار ترمیم شکاف داخلی و تلاش برای برقراری آشتی ملی و لغو اقدامات مجازاتی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه فلسطینیان ساکن باریکه غزه شدند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی، جبهه های خلق و دمکراتیک برای آزادی فلسطین، اتحادیه دمکراتیک فلسطینی “فدا”، سازمان الصاعقه، پیشقراولان حزب آزادی مردمی و کمیته ابتکار ملی ضمن تاکید بر مخالفت خود با هرگونه اقدام و تجاوز جدید که موجب تعمیق شکاف داخلی می شود، خواستار توقف جنگ رسانه ای میان فتح و حماس شدند. 
این گروه ها تصریح کردند که این فراخوان در پی تشدید خطرات و تهدیدات علیه آرمان فلسطین در سایه تداوم رفتارهای تجاوزگرانه دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین و همچنین استمرار توطئه های آمریکا برای حذف مساله فلسطین صورت گرفت.
این گروه ها به منظور برون رفت از بحران جاری پیشنهاداتی را ارائه کردند که مهم ترین آنها نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین با حضور محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله به منظور پایان بخشیدن به دو دستگی داخلی و تحقق بخشیدن به وحدت و مشارکت ملی می باشد.
این گروه ها ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های بی وقفه مصر در زمینه نظارت بر پرونده آشتی ملی، خواستار پایبندی تمامی طرف ها به گفت و گوی ملی جامع در راستای برقراری آشتی ملی و تدوین ساز و کارهایی برای اجرای توافقنامه های گذشته و اجرای دیگر پرونده های آشتی ملی شدند. 
گروه های یاد شده بر لزوم اهتمام به آزادی بیان و پایان بخشیدن به بازداشت فلسطینیان ساکن کرانه باختری با انگیزه های سیاسی تاکید ورزیدند.
گروه های یاد شده ضمن درخواست فراهم آوردن زمینه های برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات رام الله و مجلس قانونگذاری فلسطین و شورای ملی ، بر لزوم تشکیل دولت وحدت ملی پایبند به وظایف و مسئولیت ها و در راس آنها حل مشکل کارمندان و یکپارچه سازی نهادهای ملی و تقویت پایداری ملت فلسطین و بازسازی نوار غزه تاکید کردند. 

لینک کوتاه:

کپی شد