سه شنبه 24/سپتامبر/2024

سعدات: فتح به نقش رهبری ساف پایان داد

شنبه 20-اکتبر-2018

دبیر کل اسیر جبهه خلق برای آزادی فلسطین تاکید کرد که جنبش فتح به نقش رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین “ساف” پایان داد و آنرا به آلت دست خود در درگیری های داخلی تبدیل کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، احمد سعدات در گفتگویی از داخل زندان صهیونیستی “رامون” با روزنامه “المصری الیوم” تاکید کرد که تظاهرات های حق بازگشت که از تاریخ 30 مارس گذشته آغاز شده است، پاسخی محکم به سیاست های دولت آمریکا و پروژه آن برای حل منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی بر اساس دیدگاه رژیم صهیونیستی بود.

وی تصریح کرد که این تظاهرات ها نمونه بارز وحدت ملی در میدان مقاومت بود و میزان آمادگی بی پایان مردم برای ایثارگری و فداکاری و عزم جدی آنها برای به شکست کشاندن توطئه های جدید رژیم صهیونیستی و آمریکا برای نابودی آرمان ملی فلسطین را به تصویر کشید.

این رهبر اسیر فلسطینی در ادامه سخنان خود اظهار داشت که تظاهرات های حق بازگشت بر مراسم مربوط به انتقال سفارت آمریکا به قدس سایه انداخت و رژیم صهیونیستی و آمریکا را در عرصه بین المللی در تنگنا قرار داد و باعث ترس و اضطراب دشمن صهیونیستی و وارد آمدن خسارت های مادی سنگین در سایه استفاده شهروندان فلسطینی از راهکارهای ابداعی در عرصه مذاکرات مانند ارسال بادبادک ها و بالون های آتش زا شد؛ تا جایی که رژیم صهیونیستی به فکر پیدا کردن راهی برای کاهش شدت محاصره غزه (به منظور خلاص شدن از این تحرکات) شده است.

وی در عین حال تصریح کرد که «اما این تلاش ها و دستاوردهای ملت انقلابی فلسطین با تداوم شکاف داخلی و اعمال مجازات علیه باریکه غزه از سوی تشکیلات خودگردان مواجه شد و خستگی این مبارزات به تن ملت فلسطین ماند.»

احمد سعدات در این گفتگو تاکید کرده است که مقاومت گزینه بی بدیل فلسطینیان در برابر معامله قرن و طرح های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای نابودی منازعه عربی ـ اسرائیلی است. وی خاطر نشان کرد که ترامپ تیر خلاص را به پیکر روند سازش شلیک کرد و از همین رو، باید پروژه ملی فلسطین بر اساس منطق جنبش آزادی خواهی از چنگ رژیم اشغالگر و استعمارگر صهیونیستی بازسازی شود.

وی افزود که شاید قدرت بتواند در دوره ای یک ملت را تحت سلطه درآورد، اما باعث نمی شود که انگیزه های آن برای مقاومت و دفاع از حقوق، هویت و موجودیتش از بین برود.

سعدات همچنین اعلام کرد که مقامات ساف در اسلو تمامی برگه های سیاسی خود را در قبال مذاکراتی که ماهیتش مشخص نبود، سوزاندند و در حالی که حتی یک انسان نابینا هم می داند که این توافق به پیکری بی جان تبدیل شده است، برخی طرف ها همچنان همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی را مقدس می شمارند.

 دبیر کل اسیر جبهه خلق که از سوی رژیم صهیونیستی به 30 سال حبس محکوم شده است، از جنبش های فتح و حماس خواست که اختلافات خود را کنار گذاشته و زمینه مقابله با معامله قرن را فراهم کنند.

لینک کوتاه:

کپی شد