جمعه 20/سپتامبر/2024

اسارت 4 نماینده پارلمان فلسطین در زندان های رژیم صهیونیستی

شنبه 20-اکتبر-2018

مرکز مطالعات اسرای فلسطین اعلام کرد که تعداد نمایندگان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به کمترین حد طی سال های گذشته رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این مرکز طی گزارشی اعلام کرد که با آزادی حسن یوسف نمایندگان پارلمان فلسطین از استان رام الله، شمار نمایندگان اسیر فلسطینی به 4 نفر رسیده است.

ریاض اشقر سخنگوی این مرکز خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی حسن یوسف را پس از 10 ماه بازداشت موقت آزاد کرد. او چندین مرتبه بازداشت شده بود و هر مرتبه مدت بازداشت موقت او تمدید می شد. این نماینده فلسطینی در مجموع بیش از 20 سال در زندان های رژیم صهیونیستی در بند اسارت بوده است.

اشقر اشاره کرد که از زمان بازداشت اولین نماینده فلسطینی تاکنون 60 نفر از نمایندگان فلسطینی و دو وزیر سابق به اسارت گرفته شده اند. از جولای 2006 تا به امروز نیز هر ماه دست کم یک نماینده اسیر شده و بدون هرگونه محاکمه یا تفهیم اتهام مدتی را در بازداشت موقت بوده است.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی هر بار پس از آزادی نمایندگان فلسطینی به بهانه های واهی دوباره آنان را به اسارت می گیرد، همانگونه که عزیز دویک رئیس پارلمان فلسطین و محمد نتشه و محمد ابو طیر دو نماینده فلسطینی از الخلیل و قدس و بسیاری از نمایندگان دیگر چنین وضعیتی داشته اند.

ریاض اشقر تاکید کرد که اسامی نمایندگان فلسطینی که تا به امروز در بند اسارت هستند به شرح زیر است: اسیر مروان برغوثی محکوم به 5 مرتبه حبس ابد که از سال 2002 اسیر شده است. اسیر احمد سعدات محکوم به 30 سال حبس که از سال 2006 اسیر شده است. اسیر خالده جرار که سال گذشته مجددا به اسارت رژیم صهیونیستی درآمد و تحت بازداشت موقت قرار گرفت و مدت بازداشت او 4 مرتبه تمدید شده است. اسیر ناصر عبدالله عبد الجواد که او نیز از ژانویه گذشته در بازداشت موقت به سر می برد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد