جمعه 20/سپتامبر/2024

اعلام زمان برگزاری سیزدهمین راهپیمایی دریایی در غزه

یکشنبه 21-اکتبر-2018

هیات تحرک ملی عصر امروز یکشنبه اعلام کرد که تحرکات دریایی و تظاهرات های حق بازگشت و لغو محاصره در باریکه غزه تا تحقق اهداف مورد نظر ادامه پیدا خواهد کرد و سیزدهمین راهپیمایی دریایی در این منطقه نیز فردا دوشنبه راس ساعت 3 بعد از ظهر آغاز خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیات تحرک ملی ناظر بر راهپیمایی های دریایی در غزه امروز یکشنبه طی کنفرانسی مطبوعاتی که با مشارکت هیات تظاهرات حق بازگشت در بندر غزه برگزار شد، خاطر نشان کرد که راهپیمایی های روزهای دوشنبه و جمعه هر هفته تا تحقق اهداف مورد نظر ادامه پیدا خواهد کرد.

“صلاح عبد العاطی” سخنگوی کمیته حقوقی هیات تظاهرات های حق بازگشت از جامعه بین المللی و آزاد اندیشان جهان خواست به محاصره اعمال شده علیه نوار غزه پایان دهند.

این هیات همچنین رژیم صهیونیستی را مسئول کامل حمله به شرکت کنندگان در سیزدهمین راهپیمایی دریایی در شمال نوار غزه دانست و از سازمان های بین المللی خواست که حمایت های لازم را از این تظاهرات ها به عمل بیاورند.

هیات تحرک ملی در ادامه از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت وفاق ملی هم خواست که روند لغو مجازات های غیر قانونی اعمال شده علیه باریکه غزه را آغاز کنند.

این هیات از تقریبا 13 هفته پیش تصمیم به برگزاری راهپیمایی های دریایی به سمت جهان خارج و مرزهای شمالی نوار غزه گرفت تا محاصره دریایی این منطقه را در هم بشکند، اما رژیم صهیونیستی با سرکوب شرکت کنندگان در این تظاهرات ها، سعی دارد آنها را به شکست کشانده و شرکت کنندگان را بازداشت کند.

هیات ملی تظاهرات های حق بازگشت نیز اخیرا از احداث اردوگاه حق بازگشت جدید در نزدیکی پایگاه “زیکیم” در شمال غرب باریکه غزه خبر داده بود تا شهروندان فلسطینی هر دوشنبه در آنجا جمع شده و با نظامیان صهیونیست درگیر شوند.

در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تجاوزات نظامیان صهیونیست به شرکت کنندگان در تظاهرات های مسالمت آمیز در غزه منجر به شهادت بیش از 210 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 22 هزار نفر دیگر شده است.

لینک کوتاه:

کپی شد