چهارشنبه 25/سپتامبر/2024

گبای: باید طرحی نظامی برای بازگشت تشکیلات خودگردان به غزه ارائه داد

دوشنبه 29-اکتبر-2018

رئیس حزب اردوگاه صهیونیستی تاکید کرد که اوضاع جاری در غزه مستلزم ارائه طرح و راهکاری نظامی از سوی نخست وزیر و وزیر جنگ برای بازگرداندن تشکیلات خودگردان به این باریکه و برقراری اوضاعی مشابه سال 2007 قبل از به قدرت رسیدن حماس در این منطقه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رسانه های عبری زبان، آوی گبای امروز دوشنبه تصریح کرد که کرانه باختری تحت حاکمیت تشکیلات خودگردان از امنیت برخوردار است در حالی که در غزه چنین چیزی وجود ندارد و بازگرداندن تشکیلات خودگردان به این باریکه باید یکی از اهداف دولت رژیم صهیونیستی باشد و سوال اینجاست که چطور می توان از طریق اقدامات و راهکارهای سیاسی و اقتصادی به چنین هدفی دست یافت، درست است که ابومازن بهترین دوست برای ما نیست اما او از ما خواسته است تا نوار غزه را به سیطره خود درآوریم حتی اگر این کار از طریق عملیات نظامی انجام شود و او نیز آمادگی خود را برای این کار اعلام کرده است!

گبای افزود که عباس می خواهد در غزه آتش به پا کند و ما را در آن گرفتار کند اما در نهایت ما منافعی داریم که باید بدانیم چه چیزهایی هستند و این منافع عبارت است  از سیطره مجدد تشکیلات خودگردان بر نوار غزه و نه حماس و نه جهاد اسلامی و نه حتی دیگر گروه های مقاومت فلسطین نباید جایی در این باریکه داشته باشند.

وی اظهار داشت که شهرک نشینان صهیونیست در مجاورت باریکه غزه از موشک های مقاومت رنج می برند و این وضعیت غیرقابل قبول است و نباید در برابر آن تسلیم شد. وی گفت که اوضاع به سمتی پیش می رود که دولت نمی داند چکار باید انجام دهد و وضعیت به چه شیوه خواهد بود.

آوی گبای دولت رژیم صهیونیستی را به نداشتن هیچگونه استراتژی و راهکاری در قبال غزه متهم کرد و گفت دولت کنونی همچون کشتی ای است که گروهی از افراد مست سکان آن را بدست گرفته اند و هر بار به سمتی آن را می رانند و با یکدیگر به بحث و مشاجره می پردازد و در کل این دولت فاید هرگونه استراتژی است.

 

 

لینک کوتاه:

کپی شد