جمعه 20/سپتامبر/2024

قسام: عملیات بزرگ دشمن صهیونیستی در نوار غزه شکست خورد

دوشنبه 12-نوامبر-2018

گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای نظامی از شکست عملیات بزرگ ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در داخل نوار غزه خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

«و خداوند آنان را كه كفر ورزيده‏ اند، بى‏آنكه به مالى رسيده باشند به غيظ [و حسرت] برگرداند»

ملت قهرمان فلسطین و فرزندان امت اسلام…

دشمن صهیونیستی در تجاوزی آشکار و خطرناک که بیانگر تکبر این رژیم، نقض توافقات و ادامه تجاوزات همیشگی آن است، عملیاتی بسیار بزرگ را طرح‌ریزی و اجرا کرد که هدف از آن وارد کردن ضربه‌ای سنگین به مقاومت فلسطین در نوار غزه بود، به گمان اینکه مقاومت فریب قصد و نیت‌های این رژیم و سیاست‌های فریبکارانه همیشگی‌اش را خورده است. بنابراین یک نیروی ویژه ارتش رژیم صهیونیستی شب یکشنبه 3 ربیع الاول 1440 هجری مصادف با 11/11/2018 با خودرویی شخصی وارد منطقه شرقی خان یونس شد که به گروهی از نیروهای امنیتی قسام برخورد کرده و این نیروها اقدام به توقیف و بازرسی خودرو کردند و نورالدین برکه از فرماندهان گردان‌های قسام نیز برای پیگیری ماجرا در صحنه حاضر شد. پس از شناسایی نیروهای دشمن، مبارزان مقاومت با آن‌ها درگیر شدند که در پی آن، نورالدین محمد برکه فرمانده قسامی و محمد ماجد قرا از مبارزان این گردان‌ها به شهادت رسیدند. خودروی صهیونیستی پس از شکست عملیات قصد فرار از شرق خان یونس را داشت و جنگنده‌ها و بالگردهای اسرائیلی هم با آتش گسترده سعی در پشتیبانی از نیروهای در حال فرار خود را داشتند و ده‌ها هدف را بمباران کردند اما مبارزان مقاومت نیروهای دشمن را تعقیب کرده و به رغم آتش گسترده بالگردها و هواپیماهای دشمن تا نزدیکی موانع مرزی به دنبال آنان بودند و ضربه سنگینی به آن‌ها وارد کردند و دشمن به هلاکت یک افسر ارشد و زخمی شدن شماری دیگر از نیروهای ویژه خود اعتراف کرده است.

یک فروند بالگرد نظامی اسرائیلی در نزدیکی موانع مرزی باریکه غزه فرود آمد تا تحت پوشش آتش گسترده، نیروهای در حال فرار را از این منطقه خارج کند. مبارزان مقاومت از فاصله نزدیک این بالگرد را هدف قرار دادند و در همین حال، جنگنده‌های اسرائیلی خودرویی را که نیروهای ارتش با آن وارد شرق خان یونس شده بودند، بمباران کردند تا هیچ اثر و ردی از خود به جا نگذاشته باشند و بر شکست بزرگ خود و اینکه چه طرفی پشت این عملیات بوده است، سرپوش بگذارند. در جریان تعقیب نیروهای دشمن و درگیری مسلحانه با آن‌ها، شماری از مبارزان قسام به نام‌های علاءالدین فوزی فسیفس، محمود عطاالله مصبح، مصطفی حسن ابو عوده و عمر ناجی ابو خاطر و خالد محمد قویدر از مبارزان تیپ‌های ناصر صلاح الدین به شهادت رسیدند.

ما در گردان‌های شهید عزالدین قسام ضمن اعلام شکست طرح تجاوزکارانه بزرگ دشمن با هدف بر هم زدن اوضاع و معادلات و غافلگیری مقاومت و کسب دستاوردی بزرگ و بی‌نظیر برای خود، موارد زیر را مورد تاکید قرار می‌دهیم:

نخست: دشمن جنایتکار صهیونیستی مسئول کامل این جنایت و پیامدهای آن است و خون شهدای گرانقدر ما به یاری خداوند هدر نخواهد رفت.

دوم: مقاومت شب گذشته درسی فراموش نشدنی و سخت به دشمن داد و سازمان‌های اطلاعاتی آن را بازیچه و مایه تمسخر و خنده جهانیان قرار داد، زیرا به رغم بکارگیری این همه نیرو برای انجام عملیات شکست خورده خود، مقاومت توانست نیروهای دشمن را از پای درآورده و سرافکنده و شکست خورده مجبور به فرار از نوار غزه کند.

سوم: مقاومت همچنان دست به سلاح خواهد بود، نبرد بین ما و دشمن اشغالگر ادامه دارد و به یاری خداوند دشمن در سرزمین ما رنگ امنیت را به خود نخواهد دید و هرگز اجازه نمی‌دهیم که دست به تجاوز علیه ملت و سرزمین ما بزند و مقاومت به یاری خداوند هر لحظه در کمین دشمن خواهد بود.

چهارم: به ملت خود اطمینان می‌دهیم که مقاومت همواره در میدان حاضر بوده و به دنبال تحقق اهداف و خواسته‌های آن خواهد بود و با قدرت و اقتدار نبرد با دشمن را مدیریت خواهد کرد.

این جهاد است.. یا پیروز می‌شویم یا به شهادت می‌رسیم

گردان‌های شهید عزالدین قسام

دوشنبه 4 ربیع الاول 1440 هجری

مصادف با 12/11/2018 میلادی

لینک کوتاه:

کپی شد