یکشنبه 22/سپتامبر/2024

بن سلمان نتانیاهو را برای جنگ علیه غزه تشویق کرده است!

چهارشنبه 14-نوامبر-2018

“دیوید هیرست” روزنامه نگار سرشناس انگلیسی و سردبیر پایگاه خبری “میدل ایست آی” در مقاله ای تاکید کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به آغاز جنگی دیگر علیه حماس در باریکه غزه به منظور منحرف کردن توجه دولت آمریکا از مسئله قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سرشناس سعودی تشویق کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیرست اظهار داشت که هدف بن سلمان این بوده است که هم توجه آمریکا را از مسئله قتل خاشقجی منحرف کند و هم کاری کند که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور به اهمیت نقش عربستان سعودی در تقویت منافع راهبردی رژیم صهیونیستی پی ببرد.

هیرست در مقاله خود به نقل از برخی منابع داخلی سعودی آورده است که بن سلمان به عنوان یکی از اقدامات خود برای منحرف کردن توجهات از مسئله قتل خاشقجی، تلاش کرده است تا نتانیاهو را برای ورود به جنگ با حماس در نوار غزه به قناعت برساند.

وی تصریح کرد که جنگ علیه غزه یکی از سناریوها و طرح هایی بوده است که تیم ویژه سعودی که برای مقابله با درز اخبار خطرناک مربوط به قتل خاشقجی تشکیل شده است، پیشنهاد داده است.

پایگاه خبری میدل ایست آی بیان کرد که این تیم سعودی متشکل از مسئولانی از دیوان پادشاهی، وزارت خارجه و دفاع و سرویس های اطلاعاتی عربستانی است که هر شش ساعت یکبار بن سلمان را در جریان آخرین تحولات قرار خواهد داد.

این تیم به بن سلمان توصیه کرده است که جنگ علیه غزه می تواند توجه ترامپ از مسئله قتل خاشقجی را منحرف کرده و نقش عربستان سعودی در تقویت منافع راهبردی رژیم صهیونیستی را برجسته کند.

این پایگاه خبری بیان کرد که عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی روابط مخفیانه و محکمی دارند و این روابط بخاطر دشمنی مشترک با ایران هر روز در حال گسترش است و محمد بن سلمان یکی از بازیگران و نقش های اصلی در زمینه سازی برای ارائه طرح صلح آمریکایی موسوم به معامله قرن است.

نتانیاهو مدتی پیش در گفتگو با “بی بی سی” گفته بود که رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی به طور مخفیانه در حال عادی سازی روابط هستند.

در حالی که مقامات بسیاری از کشورها قتل خاشقجی روزنامه نگار سرشناس عربستانی را به شدت محکوم کردند، نتانیاهو طی اظهاراتی گفته بود حفظ ثبات و امنیت عربستان سعودی، مسئله ای بسیار مهم برای ثبات و امنیت منطقه و جهان است.

دو هفته پس از ماجرای قتل خاشقجی، برخی منابع در عربستان سعودی از تغییر بی سابقه لحن سخنان نتانیاهو در مورد حماس در جریان مذاکرات با قطر بر سر کاهش محاصره غزه خبر دادند. نتانیاهو 14 ماه اکتبر گذشته در نشست دولت رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم در آستانه فعالیت های جدیدی قرار دارد که شامل وارد کردن ضرباتی سخت و محکم به حماس خواهد بود!

سرانجام قطر و رژیم صهیونیستی به تفاهماتی برای ارائه کمک مالی قطر به نوار غزه و پرداخت حقوق کارکنان دولت سابق فلسطین در این باریکه دست یافتند و پس از آن شاهد عملیات شکست خورده یکشنبه شب نیروهای ویژه ارتش در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بودند که در پی آن حماس نیز صدها موشک به سمت شهرک های صهیونیست نشین جنوب اراضی اشغالی شلیک کرد و جنگنده های اسرائیلی هم حملات گسترده ای را علیه این باریکه صورت دادند که طی این دور از درگیری ها در مجموع 14 فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها نفر دیگر زخمی شدند. یک فرمانده ارشد اسرائیلی هم در این درگیری ها کشته شد.

البته پایگاه میدل ایست آی تاکید کرد که نمی توان با قاطعیت گفت که حمله ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحت تاثیر تلاش ها و تشویق های بن سلمان بوده است یا نه.

 

لینک کوتاه:

کپی شد