دوشنبه 14/اکتبر/2024

یک وزیر صهیونیست: اگر وارد غزه شویم با 500 کشته برمی گردیم

پنج‌شنبه 15-نوامبر-2018

وزیر همکاری های منطقه ای رژیم صهیونیستی در توجیه دلیل موافقت کابینه امنیتی این رژیم با آتش بس در غزه اعلام کرد که جنبش حماس با حمله ارتش “اسرائیل” کاملا عقلانی رفتار کرد و واکنش بسیار شدیدی به این حمله نشان نداد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رزنامه صهیونیستی “معاریو”، “زاهی هنگبی” امروز پنجشنبه خاطر نشان کرد که حمله اخیر ارتش اسرائیل مغایر توافق آرام سازی اوضاع در غزه بود، اما در عین حال، اقدامی مهم بود و باید صورت می گرفت.

هنگبی تصریح کرد که جنبش حماس کمترین واکنش را به این حمله از خود نشان داد و 470 موشک و راکت شلیک کرد، اما امکان تحقق شرایط خطرناک تر هم وجود داشت و ممکن بود ما در صورت ورود به مناطقی داخل غزه مانند جبالیا، دیر بلح و خان یونس با 500 کشته برگردیم. ما به حملات مان پایان دادیم تا 4 یا 5 روز منتظر بمانیم و اینجا تاکید می کنم که پدیده بالون های آتش زا متوقف شده است.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه آیا ممکن بود شلیک موشک به سمت تل آویو وضعیت را تغییر دهد و دولت نتانیاهو واکنش دیگری از خود بروز دهد، اظهار داشت که «حمله به پایتخت اقتصادی “اسرائیل” یا فرودگاه و دیگر شهرک ها فرق دارد و برای جلوگیری از شکل گیری چنین شرایطی، ما باید دنبال گزینه های دیگر می گشتیم.»

هنگبی درباره استعفای “اویگدور لیبرمن” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که لیبرمن قصد داشت ضربه سنگینی به جنبش حماس وارد کند، اما آخرین گزینه دستیابی به توافق بود. وی افزود:« ضربه سنگین می توانست باعث فلج شدن تل آویو و شلیک روزانه صدها موشک به سمت آن شود که در این صورت، فرودگاه بن گوریون برای چندین هفته فلج می شد. هیچ جنگی بی هزینه نیست و در پایان جنگ و پس از کشته شدن صدها جوان و نوجوان ما دوباره به همان نقطه اول باز خواهیم گشت.»

گفتنی است که گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” یکشنبه شب گذشته با حمله خطرناک ارتش صهیونیستی به شرق خان یونس مقابله کرد و توانست مسئول تیم عملیاتی ارتش صهیونیستی را به هلاکت رسانده و یک افسر دیگر را هم زخمی کند. پس از این حادثه، جنگنده های صهیونیستی دست به بمباران گسترده باریکه غزه زدند.

لینک کوتاه:

کپی شد