یکشنبه 22/سپتامبر/2024

تاکید ترکیه بر لزوم حمایت از بیت المقدس

دوشنبه 19-نوامبر-2018

احمد داوود اوغلو نخست وزیر اسبق ترکیه بر لزوم یکپارچگی کشورهای عربی و اسلامی به منظور حمایت از بیت المقدس تاکید کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اوغلو این مطلب را دیروز یکشنبه در جریان ایراد نطقی در کنفرانس بین المللی که با شعار “دورنمای منطقه در سایه چالش های کنونی” در شهر امان ـ پایتخت اردن ـ برگزار شده بود، عنوان کرد.
در این کنفرانس تعدادی از مقامات و مسئولان اردنی از جمله 4 تن از نخست وزیران سابق این کشور به نام های عبدالسلام المجالی، عبدالرووف الروابده، معروف البخیت و طاهر مصری، شماری از وزیران کنونی و نمایندگان پارلمان و رهبران احزاب کنونی اردن شرکت داشتند.
وی در رابطه با مساله فلسطین و قدس گفت:« ما در منطقه خود با چالش های زیادی مواجه هستیم، شاید در مورد بسیاری از مسائل اختلاف داشته باشیم، اما در مورد قدس وحدت نظر و وحدت رویه داریم.»
وی خاطرنشان ساخت:« رئیس جمهور ما آقای رجب طیب اردوغان خواستار برپایی نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی شد، سازمانی که به منظور حمایت از قدس تاسیس شده است، حال آنکه تنها دو تن از رهبران عربی در آن شرکت کردند که یکی از آنان ملک عبدالله دوم بود.
وی این سوال را مطرح کرد:« چرا بقیه رهبران عربی در این نشست شرکت نکردند؟ مگر مساله مهم تر از قدس وجود دارد؟ اگر مساله قدس موجب وحدت ما نباشد، پس چه چیزی می تواند مایه وحدت ما شود؟»
وزیر امور خارجه سابق ترکیه با بیان اینکه اتحادیه عرب همچون گذشته به خاطر وجود پاره ای اختلافات در میان برخی کشورهای عربی فعال نیست، تاکید کرد که ترکیه از هرگونه طرح عربی در راستای حمایت از فلسطینیان حمایت به عمل خواهد آورد.

لینک کوتاه:

کپی شد