شنبه 21/سپتامبر/2024

هشدار کویت نسبت به تلاش تل آویو برای تغییر وضعیت حقوقی مسجد الاقصی

سه‌شنبه 20-نوامبر-2018

کویت امروز دوشنبه در شورای امنیت سازمان ملل متحد نسبت به تلاش های رژیم اشغالگر قدس برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد مبارک الاقصی هشدار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی کویت، “منصور عتیبی” نماینده دائم کویت در سازمان ملل متحد در نشستی که درباره مساله فلسطین در مقر دائم سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی سعی در تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد مبارک الاقصی را دارد.

وی افزود: نحوه تعامل شورای امنیت با مساله فلسطین و روند صلح در منطقه خاورمیانه باعث شده است که ملت ها اعتماد خود به امکان ارائه راه حل از سوی این شورا و قدرت جامعه بین المللی را از دست بدهند.

نماینده کویت در شورای امنیت همچنین بر لزوم تقویت نظام چند قطبی در جهان و نقش سازمان ملل در جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم تاکید کرد.

وی همچنین نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی به بخش شرقی قدس و تلاش های آن برای تغییر وضعیت تاریخی و حقوقی مسجد مبارک الاقصی و تقسیم زمانی و مکانی و نیز تضعیف امکان برگزاری آیین های عبادی مسلمانان در این مکان مقدس هشدار داد.

وی خاطر نشان کرد که «ناتوانی شورای امنیت در تحرک در زمینه مساله فلسطین باعث تشویق “اسرائیل” به عنوان طرف اشغالگر این سرزمین به نقض قوانین بین المللی و بی توجهی آن به طرف های بین المللی شده است و این رژیم بدون هر گونه مجازات و بازخواستی، دست به هر اقدامی می زند.»

عتیبی تصریح کرد که کویت سه شنبه گذشته به دنبال اوضاع حاکم بر اراضی اشغالی فلسطین در نتیجه تجاوز ارتش صهیونیستی به این مناطق، با مشارکت بولیوی درخواستی را برای برگزاری نشست شورای امنیت ارائه داد.

وی تاکید کرد که این اقدامات رژیم صهیونیستی برای ما تازگی ندارد و این رژیم از ماه مارس گذشته به صورت مداوم به حملات خود علیه فلسطینیان ادامه می دهد و تاکنون در جریان این حملات 228 نفر شهید شده اند که 41 نفر از آنها را کودکان تشکیل می دهند.

نماینده کویت در شورای امنیت اعلام کرد که «این مایه تاسف است که در کنار وضعیت امنیتی خطرناک حاکم بر باریکه غزه، محاصره این منطقه نیز وارد یازدهمین سال خود شده است و در این شرایط اوضاع انسانی، اقتصادی و سیاسی در آستانه فروپاشی قرار گرفته است؛ به طوری که نیمی از ساکنان غزه زیر خط فقر زندگی می کنند و در روز کمتر از 1.25 دلار درآمد دارند.»

وی همچنین به کمک 42 میلیون دلاری کشورش به آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی “آنروا” طی هفته گذشته اشاره کرد و گفت: هدف از این کمک ها تضمین کرامت 5.3 میلیون آواره فلسطین و کمک به بیش از 500 هزار دانش آموز فلسطینی است.

لینک کوتاه:

کپی شد