جمعه 20/سپتامبر/2024

بازداشت 908 کودک فلسطینی در آغاز سال جاری تاکنون

چهارشنبه 21-نوامبر-2018

آمارهای مراکز حقوقی فلسطینی نشان می دهد که رژیم صهیونیستی از آغاز سال جاری تاکنون، 908 کودک فلسطینی را به اسارت گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، باشگاه اسیر فلسطین دیروز سه شنبه در گزارشی به مناسبت روز جهانی کودک ـ مصادف با 20 نوامبر ـ تاکید کرد که نزدیک به 270 کودک فلسطینی همچنان در زندان های مجدو و عوفر اسیر هستند و شمار دیگری از کودکان فلسطینی ساکن فدس نیز در دیگری زندان ها و بازداشتگاه های صهیونیستی در بند اسارت هستند.

در این گزارش آمده است که تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه کودکان اسیر فلسطینی از همان لحظات اولیه بازداشت آغاز می شود و نظامیان اسرائیلی تعامل وحشیانه ای با کودکان فلسطینی داشته و اغلب در ساعات پایانی شب به منازل فلسطینیان حمله کرده و اقدام به بازداشت کودکان می کنند.

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که شواهد و مدارکی در اختیار دارد که نشان می دهد نظامیان اسرائیلی ده ها کودک فلسطینی را در جریان بازداشت به عمد به ضرب گلوله هدف قرار داده و زخمی کرده اند.

در این گزارش به شیوه های مختلف اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حق کودکان اسیر فلسطینی اشاره شده اس از جمله: ندادن آب و غذا به آن ها برای مدت های طولانی، ضرب و شتم شدید کودکان فلسطینی و بکار بردن الفاظ رکیک و زننده علیه آنان، تهدید کودکان و اعتراف گیری از آن ها تحت فشار و شکنجه، صدور احکام غیابی و محکوم کردن کودکان اسیر فلسطینی به پرداخت جریمه های مالی سنگین.

باشگاه اسیر فلسطین ضمن اشاره به ادامه تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه کودکان اسیر فلسطینی حتی پس از بازدشت گفت که رژیم صهیونیستی این کودکان را از ادامه تحصیل محروم می کند و اجازه ملاقات بسیاری از آن ها با خانواده هایشان یا درمان آنانکه در جریان بازداشت زخمی شده اند، را نمی دهد.

باشگاه اسیر فلسطین بار دیگر از تمامی مراکز و نهادهای حقوقی بین المللی و در راس آن ها یونیسف خواست تلاش بیشتری برای حمایت از کودکان فلسطینی انجام دهند.

طبق تازه ترین آمار و گزارش ها، هم اکنون حدود 6500 فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند که از این تعداد، 350 نفر کودک، 62 نفر زن و دختر، 6 نفر نماینده مجلس قانونگذاری، 500 نفر تحت بازدشت موقت و 1800 نفر هم بیمار هستند.

لینک کوتاه:

کپی شد