شنبه 21/سپتامبر/2024

هیات حماس قاهره را ترک کرد/هیات فتح فردا وارد قاهره می شود

شنبه 24-نوامبر-2018

هیات رهبران جنبش مقاومت اسلامی “حماس” پس از دیدار و رایزنی با مقامات مصری درباره آشتی ملی با جنبش فتح، قاهره را ترک کرد. این در حالی است که هیات جنبش فتح صبح فردا یکشنبه وارد قاهره می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هیات حماس پس از سفر سه روزه به قاهره و دیدارهای مفصل با مسئولان مصری خاک مصر را ترک کرد.

این هیات که به ریاست صالح عاروری نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به مصر سفر کرده بود، پس از خروج از قاهره ، راهی دوحه خواهد شد و از آنجا به بیروت و استانبول سفر خواهد کرد. موسی ابو مرزوق، عزت رشق و حسام بدران از جمله اعضای این هیات هستند.

روزنامه فلسطینی قدس نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دیدارهای هیات حماس با مسئولان فلسطینی در فضایی کاملا مثبت و سازنده برگزار شده است و توافقاتی هم بر روی برخی اقدامات طرف مصری در راستای نزدیک شدن دیدگاه های دو جنبش فتح و حماس حاصل شده است.

این منابع خاطر نشان کرده اند که مسئولان مصری منتظر رسیدن هیات جنبش فتح به قاهره برای انجام رایزنی های مشابه با آنها به مدت یک یا دو روز هستند و مسئولان سازمان اطلاعات مصر، هیات فتح را در جریان رایزنی های صورت گرفته با هیات جنبش حماس و نتایج به دست آمده قرار خواهند داد.

 

لینک کوتاه:

کپی شد