جمعه 20/سپتامبر/2024

تصویب قانون عدم کاهش مدت بازداشت اسرا در کنست

دوشنبه 26-نوامبر-2018

کنست صهیونیستی امروز دوشنبه قانونی را در شور نخست به تصویب رساند که به موجب آن کاهش مدت بازداشت اسرای فلسطینی متهم به قتل ممنوع می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، این قانون آزادی اسرایی را که به قتل یا تلاش برای قتل و یا برنامه ریزی و همدستی در چنین مواردی متهم می شوند و دو سوم مدت بازداشت شان باقی مانده باشد، ممنوع کرده است.

رسانه های صهیونیستی به نقل از “عودید فوریر” ارائه دهنده این قانون که از نمایندگان فراکسیون پارلمانی حزب اسرائیل خانه ماست، نقل کرده اند که وی تلاش دارد این قانون فلسطینیانی را هم که به اتهامات غیر منجر به قتل متهم شده باشند، شامل شود.

کنست صهیونیستی اوایل ماه نوامبر جاری هم در شورهای دوم و سوم پیش نویس اصلاحیه قانونی را تصویب کرده بود که به موجب آن کاهش دو برابری برای اسرای سالخورده اعمال می شود؛ البته به شرطی که آنها جزء اسرای محکوم به اتهامات امنیتی نباشند.

 گفتنی است که رژیم صهیونیستی با تصویب این قوانین نژاد پرستانه سعی در اعمال فشار علیه اسرای فلسطینی به منظور وادار کردن جنبش مقاومت اسلامی “حماس” به آزادی نظامیان اسیر صهیونیست را دارد، اما این جنبش بارها اعلام کرده است که این نظامیان اسیر تنها در قالب مبادله اسرا، رنگ آزادی را خواهند دید.

لینک کوتاه:

کپی شد