جمعه 20/سپتامبر/2024

حماد: تسهیلات سلیقه ای تل آویو به جای لغو محاصره غزه را قبول نداریم

سه‌شنبه 27-نوامبر-2018

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” تاکید کرد که این جنبش تسهیلات سلیقه ای رژیم صهیونیستی به جای لغو محاصره غزه را قبول ندارد و این تسهیلات ارائه شده به نوار غزه سرآغاز شکستن محاصره غزه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، فتحی حماد در گفتگو با شبکه ماهواره ای الاقصی خاطر نشان کرد که تظاهرات های حق بازگشت اقدامی تاریخی در زمینه مبارزات فلسطینی هستند و «محاصره از یک نقطه ضعف به نقطه قوت در تمامی زمینه ها تبدیل شده است؛ به ویژه اینکه زمینه ساز وحدت میان گروه های فلسطینی و شرکت هزاران نفر از ملت فلسطین در تظاهرات های حق بازگشت شده است.»

وی افزود: تلاش های رژیم صهیونیستی برای ترساندن شرکت کنندگان در تظاهرات های حق بازگشت، کاملا شکست خورده است و هر چقدر ما رژیم صهیونیستی را محاصره می کنیم، قدرت مان بیشتر می شود.

حماد خاطر نشان کرد که تراکم بالای جمعیتی در غزه یک نقطه ضعف است، اما باریکه غزه در سایه تظاهرات های حق بازگشت آنرا به سلاحی بزرگ تبدیل کرده است.

این عضو برجسته دفتر سیاسی حماس همچنین درباره عملیات شکست خورده ارتش صهیونیستی در خان یونس اظهار داشت که این حادثه یک پیروزی چندبعدی برای مقاومت فلسطین در عرصه اطلاعاتی، سیاسی و میدانی بود.

وی تصریح کرد که «مقاومت فلسطین توانست اراده رژیم صهیونیستی را در هم بشکند و پیروزی آن در دور اخیر درگیری ها به منزله پیروزی کل امت بود» و پیروزی مقاومت لرزه ای بر جبهه داخلی رژیم صهیونیستی انداخت.

فتحی حماد درباره تلاش گسترده طرف های عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی  هم اعلام کرد که روند عادی سازی روابط میان کشورهای عربی و تل آویو «لکه ننگی است که بر پیشانی عاملان این اقدام خواهد ماند و هرگز با موفقیت همراه نخواهد شد» و ملت های عربی و اسلامی عادی سازی روابط نظام های رسمی شان با رژیم صهیونیستی را قبول نخواهند کرد.

وی افزود: حماس مانند سال های گذشته سالروز تاسیس خود را در ماه دسامبر جشن خواهد گرفت و این مراسم در قالب سخنرانی ها و تجمعات گسترده در سراسر جهان برگزار خواهد شد.

 حماد تاکید کرد که این مراسم نوعی همه پرسی درباره حمایت از جهاد و مقاومت و پیام عشق و دعوتگری، مقاومت، جهاد و همبستگی است.

لینک کوتاه:

کپی شد