یکشنبه 22/سپتامبر/2024

متهمان پرونده موسوم به 4000 چه کسانی هستند

دوشنبه 3-دسامبر-2018

پلیس رژیم صهیونیستی اخیرا خواستار صدور کیفرخواست علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد و احتمال دارد برخی شخصیت های صهیونیست دیگر نیز در پرونده موسوم به “4000” به همراه نتانیاهو محاکمه شوند که مهمترین آنها “سارا” همسر نتانیاهو و “شائول آلوویچ” مالک شرکت ارتباطات “بیزک” هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، محور اصلی این پرونده، اعطای تسهیلات مالیاتی از سوی نتانیاهو به شرکت ارتباطاتی صهیونیستی “بیزک” به ارزش 276 میلیون دلار در قبال تبلیغات مثبت پایگاه خبری صهیونیستی “واللا” به نفع نتانیاهو و خانواده وی است که مدیر کل سابق آن همان آلوویچ بود.

پلیس رژیم صهیونیستی و مرکز اسناد مالی این رژیم اعلام کرده اند که شواهد و قراین کافی برای اثبات شبهات مطرح شده علیه نتانیاهو وجود دارد و پیش زمینه کافی برای اثبات ارتکاب جرم ارتشا، کلاهبرداری، خیانت در امانت و برخی اتهامات دیگر ایجاد شده است.

 

سارا نتانیاهو

پلیس صهیونیستی بر اساس شواهد و ادله کافی علیه همسر نتانیاهو در جرایم مربوط به دریافت رشوه (به صورت گروهی)، کلاهبرداری، خیانت در امانت (به صورت گروهی) و ممانعت از تحقیقات و دادرسی، خواستار محاکمه سارا نتانیاهو شده است.

شائول آلوویچ: مالک شرکت ارتباطات “بیزک” و پایگاه خبری “واللا”

پلیس صهیونیستی خاطر نشان کرده است که زمینه لازم برای اثبات ارتکاب جرایم رشوه خواری و ممانعت از انجام تحقیقات و دادرسی فراهم شده است و آلوویچ باید به موجب قانون اسناد مالی، جرایم ناشی از ممنوعیت پولشویی باید مورد محاکمه قرار گیرد.

ایریس آلوویچ (همسر شائول آلوویچ) که متهم به پرداخت رشوه و کارشکنی در مسیر تحقیقات و اقدامات قضایی است و به موجب قانون اوراق بهادار و جرایم ناشی از پولشویی برای وی ابلاغیه صادر شده است.

اور آلوویچ (پسر شائول و مسئول ارشد شرکت “بیزک”) که متهم به فریبکاری، خیانت در امانت و تخلف از قوانین مرکز اوراق بهادار اسرائیل است.

استیلا هیندلر مدیر کل شرکت بیزک که متهم به فریبکاری، خیانت در امانت و تخلف از قوانین هیات اوراق بهادار است.

آمیکام شوریر (مسئول ارشد شرکت بیزک) که متهم به همکاری در جرم پرداخت رشوه به نتانیاهو و ارتکاب تخلفات اداری و تخلف از قوانین مرکز اوراق بهدار و نیز پولشویی است.

زئیف روبنشتاین (از نزدیکان نتانیاهو و آلوویچ) که متهم به پرداخت و دریافت رشوه است.

نیر حیوتس (مشاور رسانه ای سابق نتانیاهو به عنوان شاهد دولت) که اسناد و مدارک لازم را علیه نتانیاهو و دیگر متهمان این پرونده ارائه داده است و در مقابل پلیس نیز به او وعده داده است که محاکمه نشود و کمترین مجازات علیه وی اعمال شود.

شلومیر ویلبر (مدیر کل وزارت ارتباطات که نتانیاهو او را در سال 2015 به این سمت منصوب کرد و وی نیز شاهد دولت است). وی در ژانویه سال 2018 قراردادی را با پلیس صهیونیستی امضا کرده است که به موجب آن اطلاعات مفصلی را ارائه داده که نتانیاهو و آلوویچ را در پرونده 4000 محکوم می کند.

شاهد دولت به کسی گفته می شود که در یک پرونده نقش داشته باشد، اما به خاطر ارائه اطلاعات به هیات تحقیق، پلیس متعهد به عدم محاکمه یا اعمال کمترین مجازات علیه وی شود.

لینک کوتاه:

کپی شد