جمعه 20/سپتامبر/2024

تمام تلاش مان را برای جلوگیری از محکومیت حماس و مقاومت به کار می گیریم

چهارشنبه 5-دسامبر-2018

نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد که تمام تلاشش را برای مقابله با تصویب پیش نویس قطعنامه آمریکایی محکومیت جنبش مقاومت اسلامی “حماس” و مقاومت فلسطین و متهم شدن آنها به “تروریسم” به کار می گیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ریاض منصور در گفتگوی کوتاه و ویژه با خبرگزاری شهاب  فلسطین از نیویورک تصریح کرد که با همراهی دیگر گروه ها و کشورها نهایت تلاش مان را برای به شکست کشاندن پیش نویس قطعنامه آمریکا به کار می گیریم.

قرار است فردا پنجشنبه پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه جنبش حماس و مقاومت فلسطین به رای گذاشته شود. این در حالی است که گفته می شود کشورهای اروپایی از پیش نویس این قطعنامه حمایت کرده اند و واشنگتن 9 کشور عربی را برای حمایت از پیش نویس قطعنامه اش تحت فشار گذاشته است.

از سوی دیگر، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تماس هایی را با مسئولان کشورهای مختلف برقرار کرده و با ارسال نامه هایی به برخی کشورهای دیگر، خواستار ممانعت از تصویب پیش نویس این قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل شده است. هنیه پیش نویس این قطعنامه را اهانتی به مبارزات ملت فلسطین و تاریخ طولانی آن دانسته و تاکید کرده است که این قطعنامه با عرف ها و قوانین بین المللی که مقاومت در برابر اشغالگران را مشروع دانسته است، مغایرت دارد.

لینک کوتاه:

کپی شد