دوشنبه 23/سپتامبر/2024

گفتگوی نتانیاهو و پوتین درباره عملیات سپر شمال رژیم صهیونیستی

شنبه 8-دسامبر-2018

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز شنبه طی تماسی تلفنی با “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه، وی را در جریان جزئیات عملیات نظامی ارتش صهیونیستی به بهانه کشف تونل های جنبش حزب الله لبنان در مرزهای فلسطین اشغالی با این کشور قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از مرکز اطلاع رسانی کاخ ریاست جمهوری “کرملین”، این تماس توسط بنیامین نتانیاهو با پوتین برقرار شد و در جریان آن جزئیات عملیات نظامی ارتش صهیونیستی در مرزهای لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کرملین همچنین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پوتین در این گفتگو بر اهمیت پایبندی به قوانین بین المللی و هماهنگی با نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در لبنان “یونیفل” تاکید کرده است.

طرفین همچنین آخرین تحولات سوریه را مورد بررسی قرار داده و بر لزوم گسترش همکاری های نظامی میان خود و دیدار گروه های کاری مشترک شان در سطح وزارتخانه های دفاع خود تاکید کردند.

ارتش صهیونیستی از سه شنبه گذشته عملیات نظامی را با عنوان “سپر شمال” به بهانه کشف و تخریب تونل های حزب الله در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی آغاز کرد که باعث ایجاد تنش و نگرانی نسبت به تشدید درگیری ها شده است.

وزارت خارجه لبنان نیز در همین راستا روز پنجشنبه گذشته نماینده خود در سازمان ملل را مکلف کرد که شکوائیه ای را علیه رژیم صهیونیستی به خاطر اقدامات آن علیه لبنان به مراجع ذیربط ارائه دهد.

لینک کوتاه:

کپی شد