پنج شنبه 24/اکتبر/2024

هیچ کشوری حق ندارد قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد

دوشنبه 17-دسامبر-2018

نخست وزیر مالزی در واکنش به اقدام اخیر استرالیا به شناسایی قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اظهار داشت که هیچ کشوری چنین حقی ندارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری رسمی مالزی، “مهاتیر محمد” دیروز یکشنبه در جمع خبرنگاران در جریان دریافت مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه رانجسیت در بانکوک تصریح کرد که وضعیت حاکم بر قدس باید حفظ شود و هیچ کشوری حق ندارد که قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت بشناسد یا آن را تقسیم کند.

محمد افزود که استرالیا می خواهد قدس را به غربی و شرقی تقسیم کند و قدس غربی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و قدس شرقی را هم به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسد و چنین اقدامی صرفا موجب خشم و عصبانیت بیشتر فلسطینیان و حامیان فلسطین خواهد شد.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز شنبه گذشته اعلام کرد که کشورش قدس غربی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد اما تا زمان مشخص شدن وضعیت نهایی این شهر، سفارت خود را به آن منتقل نخواهد کرد.

مهاتیر محمد ماه گذشته در دیدار با موریسون در حاشیه اجلاس انجمن کشورهای جنوب شرقی آسیا در سنگاپور، نسبت به تصمیم استرالیا ابراز نگرانی کرده بود.

در همین حال، وزیر امور خارجه مالزی نیز ضمن انتقاد از این تصمیم استرالیا، آن را اهانتی به ملت فلسطین دانست.

لازم به ذکر است که آمریکا و گواتمالا ماه می گذشته قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و سفارتخانه های خود را به این شهر منتقل کردند.

لینک کوتاه:

کپی شد