جمعه 20/سپتامبر/2024

سنای آمریکا به دنبال به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان!

چهارشنبه 19-دسامبر-2018

برای نخستین بار از زمان جنگ سال 1967، مجلس سنای آمریکا در پی ارائه طرحی است که حاکمیت رژیم اشغالگر صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان را به رسمیت بشناسد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در پیش نویس این طرح که دو سناتور جمهوری‌خواه “تد کروز” و “توماس کاتن” آن را ارائه داده اند، آمده است که “تا سال 1967، جولان تحت سیطره دولت سوریه بود که از این منطقه برای حمله به “اسرائیل” استفاده می کرد!”

در پیش نویس این طرح همچنین ذکر شده است که جنگ اکتبر سال 1973 ثابت کرد که جولان، منطقه ای استراتژیک و مهم برای رژیم صهیونیستی به شمار می رود و اکنون ایران و همپیمانانش در سوریه مستقر شده اند و از خاک این کشور حملاتی را علیه “اسرائیل” صورت می دهند.

این دو سناتور آمریکایی عنوان کرده اند که اگر جولان تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی نباشد، تضمین امنیت این رژیم در دو جبهه سوریه و لبنان غیرممکن خواهد بود و امنیت “اسرائیل” بخشی از امنیت ملی آمریکا به شمار می رود!

سناتور تد کروز و توماس کاتن تاکید کردند که مرزهای شمالی رژیم صهیونیستی از سوی ایران و همپیمانانش از جمله 150 هزار موشک حزب الله، پهبادهای هجومی و تونل هایی که اخیرا کشف شده، مورد تهدید قرار گرفته است.

این دو سناتور تصریح کردند که اکنون دولت بشار اسد با کمک ایران در آستانه پیروزی در جنگ داخلی سوریه قرار دارد و در آن صورت، مجددا تهدیدات خود را علیه دولت رژیم صهیونیستی ازسرمی گیرد.

برخی منابع در سنای آمریکا اعلام کردند که پیش نویس این طرح در سال 2019 به مجلس سنا ارائه می شود تا به تصویب نهایی برسد و تلاش می شود تا موافقت دونالد ترامپ نیز جلب شود تا در نهایت قانونی در این راستا تصویب شود.

این در حالی است که شماری از مسئولان دولت آمریکا طی ماه های گذشته اشاره کرده بودند که واشنگتن ممکن است حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان را به رسمیت بشناسد.

در همین راستا، “تزوی هاوزر” دبیرسابق دولت رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف حمایت از بلندی های جولان اظهار داشت که دیپلماسی واشنگتن همسو با وضعیت جدید حاکم بر خاورمیانه پیش می رود و پس از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به این شهر، اکنون نوبت به رسمیت شناختن حاکمیت “اسرائیل” بر بلندی های اشغالی جولان است.

لینک کوتاه:

کپی شد